Trápí vás deprese nebo nespavost? Začněte spát pod těžko přikrývkou

Trápí vás deprese nebo nespavost? Začněte spát pod těžko přikrývkou Zdroj: www.shutterstock.com

Možná si z dětských let vybavíte, když jste u babičky spokojeně usínali pod těžkými duchnami? Nyní se ukazuje, že těžší přikrývky mají své opodstatnění a mimo spánku v teple mají pozitivní vliv na náš spánek a naši psychiku. Proč bychom tedy měli spát pod těžšími přikrývkami?

Dostatečně dlouhý a kvalitní spánek je podstatnou součástí zdravého života. Každodenní stres a nedostatek času na relaxaci u mnoha lidí způsobuje poruchy spánku. Časté buzení, převalování, to vše má za následek únavu a prohlubující se stres. S tím vším by vám měla pomoci těžší přikrývka.

Že spánek pod těžšími přikrývkami může zlepšit náš spánek, není ve světě vědy novinkou. Lékaři i psychology bývají doporučené pro osoby, trpící například autismem nebo ADHD.

TIP: Jaké chyby děláte při spaní a připravujete se tak o zdravý spánek? Přečtěte si zde.

Těžší přikrývka vám dodá pocit bezpečí. Zdroj: www.shutterstock.com

Těžší přikrývky totiž působí doslova jako „dotyková terapie“. Studie prokázala, že jsou při nich stimulovány body, díky kterým se cítíme uvolnění a v bezpečí. Stimulací těchto bodů mozek začne uvolňovat serotonin – tzv. hormon štěstí, který má vliv na naši náladu, pocity a v neposlední řadě i na klidný spánek. Váha peřiny také omezí rušivé pohyby a tím dokáže spánek prodloužit a zkvalitnit.

A proto pokud trpíte úzkostmi, poruchami spánku nebo jste zkrátka jen ve větším stresu, vyzkoušejte spát pod těžší přikrývkou. Hmotnost takové přikrývky by měla být okolo 10 % vaší vlastní váhy a po přikrytí byste měli cítit příjemný tlak – rozhodně by vám neměla způsobovat potíže s dýcháním nebo dokonce dušení.

A jaké jsou vaše zkušenosti? Máte raději spánek pod lehkou nebo těžší přikrývkou? Napište nám do komentáře.

Autor:
Publikováno: 18. 1. 2019 14:00 Nahlásit obsah