Fitness mýty, kterým byste okamžitě měli přestat věřit

Fitness mýty, kterým byste okamžitě měli přestat věřit Zdroj: www.shutterstock.com

Ve světě fitness panuje spousta mýtů a polopravd. Jeden trenér řekne to a další zase ono. I díky tomu lidé věří často i bláznivým věcem, které jim v cestě za zdravým životním stylem rozhodně nepomohou. Podíváme se na několik z nich.

MÝTUS: Můj trénink je efektivní teprve tehdy, pokud mě po něm bolí svaly

PRAVDA: To, že vás druhý den celé tělo bolí, je způsobeno mikroskopickými trhlinkami ve svalech. Ty mohly vzniknout v důsledku toho, že jste na cvičení nebyli zvyklí anebo jste to se cvičením přehnali. Pokud by vás bolely svaly po každém cvičení, značilo by to, že svým svalům nedáváte dostatek času na zotavení.

MÝTUS: Když se před cvičením protáhnu a rozcvičím, nebude mě později nic bolet.

PRAVDA: Strečink na začátku tréninku je důležitý především proto, aby se jednotlivé svaly aktivovaly a rozehřály. Na konci tréninku se provádí, aby se jednotlivé svaly uvolnily. Jeho cílem je především předcházet zranění. Jak jsme již zmínili výše, ani sebelepší protažení vás neubrání bolesti svalů v případě příliš intenzivního tréninku.

Strečink je při cvičení důležitý Zdroj: www.shutterstock.com

MÝTUS: Čím déle budu cvičit, tím budou mé výsledky lepší.

PRAVDA: Ve cvičení platí, že důležitější je kvalita cvičení. I půlhodina kvalitního tréninku vám dá více, než dvě hodiny nesprávně prováděného cvičení.

MÝTUS: Musím cvičit co nejčastěji.

PRAVDA: Jednou z nejdůležitějších součástí cvičení je odpočinek. Během toho má vaše tělo čas se zregenerovat, aby mohlo jít do dalšího tréninku opět naplno.

MÝTUS: Ženy by neměly posilovat s těžkými váhami, jinak budou hned vypadat jako kulturisti.

PRAVDA: Ženy by se vah rozhodně bát neměly. Právě naopak – díky silovému tréninku bude jejich tělo pevné a krásně tvarované. Nemusí se ani bát, že by po zvednutí činky vypadaly jako kulturisti – ženy mají oproti mužům až třicetkrát méně hormonů, které způsobují růst svalů. Ale samozřejmě se nemá nic přehánět.

Ženy by se silových tréninků bát neměly Zdroj: www.shutterstock.com

MÝTUS: Když cvičím, můžu jíst, co chci.

PRAVDA: Pokud chcete dosahovat určitých výsledků, neobejdete se i bez zdravějšího přístupu k vašemu jídelníčku. Dle mnoha zdrojů se vysněná postava tvoří ze 70 % zdravým a vyváženým jídelníčkem a z 30 % cvičením.

MÝTUS: Výsledky mého cvičení a stravování se projeví na váze, která půjde dolů.

PRAVDA: Pro sledování výsledků je nejlepší sledovat měnící se míry vašeho těla. Svaly jsou těžší, než tuk a proto váha nemusí jít vůbec dolů, ale naopak se může i o něco zvýšit.

Máte i vy své triky, jak si udržovat skvělou postavu? Napište nám do komentářů.

Autor:
Publikováno: 31. 1. 2017 09:53 Nahlásit obsah