Jezte, pijte a hubněte: Tyto přírodní spalovače tuků vám pomohou rychle a účinně zredukovat váhu!

Jezte, pijte a hubněte: Tyto přírodní spalovače tuků vám pomohou rychle a účinně zredukovat váhu! Zdroj: shutterstock.com

Chcete zhubnout pár kil, které máte navíc? Doporučujeme, abyste si do svého jídelníčku zařadila následující potraviny, které jsou zázračné tím, že dokážou spálit tuky! I když budete cvičit a případně držet dietu, konzumace následujících potravin vaše úsilí jenom podpoří!

Zelená kávová zrna

Už jste slyšeli o zelené kávě? Jedná se o zázračný prostředek na hubnutí. Jde přitom o klasická zrna kávy typu arabica, která ovšem neprošla pražením, a díky tomu nepřišla o některé zdraví prospěšné složky.

Odborníci doporučují, abyste každé ráno na lačný žaludek vypila šálek zelené kávy (připravíte ji stejným způsobem jako kávu praženou). Zelená kávová zrna obsahují kyselinu chlorogenovou, která snižuje vstřebávání cukru v trávicí soustavě, čímž spaluje nahromaděné tuky. Tato kyselina také stimuluje metabolickou aktivitu jater, a tak spálí více tuků. 

Jablka

Dietní poradci doporučují, abyste snědla alespoň tři jablka denně. Jablka jsou bohatá na vitaminy a antioxidanty, takže jsou vhodnou potravinou pro spalování tuků. 

Zdroj: shutterstock.com

Banány

Banány jsou výborným zdroje draslíku, vápníku, hořčíku a spousty vitaminů. Sníst byste měla jeden banán denně. Banán je skvělý i tím, že vás zasytí, budete-li mít mezi jednotlivými denními jídly hlad.

Citrusové plody

Do svého jídelníčku zařaďte pomeranče, grapefruity a pijte citronovou vodu. Právě vodu s citronem pijte každé ráno nalačno. Citrusové plody jsou bohaté na vitamín C, který snižuje hladinu inzulinu v krvi a zrychluje metabolismus. 

Vlašské ořechy a mandle

Jak mandle, tak vlašské ořechy v sobě obsahují ohromné množství omega-3 mastných kyselin a bílkovin. Tyto ořechy dokážou zrychlit také váš metabolismus. Jezte je tehdy, když budete mít během dne hlad. Přidávejte si je také do zeleninových salátů nebo jogurtů.

Avokádo

Je-li to možné, dopřávejte si každý den vždy jedno avokádo. Ať už ve formě pomazánky, dresingu k zeleninovému salátu nebo smoothie. V boji proti nadváze je avokádo nepřekonatelné. Obsahuje kyselinu olejovou, která zázračně snižuje pocit hladu. Navíc obsahuje vlákninu a mononenasycené tuky, díky kterým pomáhá předcházet přírůstkům hmotnosti.

Zdroj: shutterstock.com

Quinoa neboli merlík čilský

Quinoa je bezlepková obilnina pocházející z Jižní Ameriky, v minulosti přezdívaná jako "poklad Inků". Tato obilnina podobná kuskusu obsahuje minimum kalorií ale za to vysoký podíl vlákniny, čímž ovlivňuje chuť k jídlu a má vliv na spalování tuků. Dále obsahuje bílkoviny, antioxidanty a další minerály a vitaminy, jako je železo, zinek, selen a vitamín E.

Quinou můžete jíst naslano i nasladko. Je skvělá jako příloha k masu, k omáčkám, můžete jí plnit a zapékat zeleninu, přidávat do polévek nebo zeleninových salátů.

Rajčata

Do svého jídelníčku nezapomeňte zahrnout také rajčata. Snižují totiž množství cholesterolu a tuku v krvi. Kromě konzumace syrových rajčat pijte také rajčatový džus, kterým skvěle doplníte a ozvláštníte i váš pitný režim.

Olivový olej

Olivový olej je zdravý a dietní tuk, který pomáhá eliminovat "špatné" nasycené tuky a snižuje v krvi hladinu stresového hormonu kortizolu, jenž má vliv na přírůstek hmotnosti.

Konzumujte pouze studený olivový olej, například v zeleninových salátech či polévkách. Olivový olej totiž při zahřátí ztrácí většinu svých zdravotních přínosů.

Autor:
Publikováno: 27. 10. 2017 12:06 Nahlásit obsah