Nejčastější chyby při hubnutí? Nesnídáte, pozorujete váhu a málo spíte

Nejčastější chyby při hubnutí? Nesnídáte, pozorujete váhu a málo spíte

Univerzální návrh, jak zhubnout, neexistuje. Co však existuje, je obecný seznam chyb při hubnutí, který platí pro všechny bez výjimky. Jak tedy ovlivňuje hubnutí strava? Jak je to s nízkotučnými výrobky a jaký význam má hubnutí snídaně?

Máte málo spánku

Hubnutí a strava jdou ruku v ruce. Pokud ale máte pocit, že děláte vše a kýžené výsledky se stále nedostávají, je třeba najít chybu. Tou nejčastější může být nedostatek spánku. Spánek kratší než pět až šest hodin totiž zpomaluje metabolismus a zvyšuje chuť k jídlu, zejména pak na sladké.

Nadměrně cvičíte

I to může být jednou z chyb při hubnutí. Cvičení je důležité, změna stravovacích návyků je ale důležitější. Uvádí se, že 80 % úspěchu hubnutí leží ve stravě, 20 % ve cvičení.

Nesnídáte

Snídaně je základ dne. Zní to jako otřepané klišé, ale je to tak. Ideální volbou jsou celozrnné výrobky a cereálie. Pro nastartování metabolismu a hubnutí by snídaně měla být do hodiny od probuzení.

Vyměnili jste kalorické bomby za zdravé kalorické bomby

Pokud je nějaké jídlo označeno jako zdravé, neznamená to bohužel, že se dá konzumovat v jakémkoliv množství. Vyměnili jste bílý chléb za celozrnný? Jíte ořechy místo brambůrků? Používáte olivový olej, kde se dá? Tyto varianty jsou mnohem zdravější, o tom žádná. Zároveň jsou však kalorickými bombami.  

Příliš sledujete váhu

Ručička váhy se ani nehne, ba co hůř, máte kilo navíc? To je v pořádku. Více než váhu byste měli sledovat svoje tělesné proporce. Svaly váží více než tuk. Pokud tedy poctivě cvičíte, váha nemusí jít dolů, ale obvody vašich stehen, lýtek, boků a pasu se mění.

Konzumujete nízkotučné výrobky

A to je špatně. Nízkotučné výrobky opravdu obsahují snížené množství tuku. Mimo to v nich ale najdete větší množství cukru a různých náhražek, které zdraví rozhodně neprospívají a které normální výrobky neobsahují.

Nejíte svačiny

Jednou z posledních významných chyb při hubnutí je absence svačin. Aby mohl vás metabolismus správně fungovat, je třeba jíst každé tři až čtyři hodiny. Takovou malou svačinu může tvořit například jablko, jogurt nebo kousek pečiva s pomazánkou.

Autor:
Publikováno: 14. 9. 2014 14:12 Nahlásit obsah
Loading...