Obsah na této stránce není vhodný pro osoby mladší 18 let

Pro přístup do této sekce musíte být starší 18 let.

Jsem starší 18 let Nejsem starší 18 let

8 pravidel konstruktivní hádky aneb Umíte se hádat?

8 pravidel konstruktivní hádky aneb Umíte se hádat?

Hádka je výborná věc pro vyčištění ovzduší. Čas od času se prostě pohádá každý. Typické je pro nás ale nesmyslné bloudění v kruhu a lpění na svých argumentech. Umíte se správně hádat? Zjistěte to právě teď!

1. Nepřehánějte

Co obvykle děláte: V zápalu momentu se často stává, že vyslovíte to, co jste ani nechtěla.

Co udělat místo toho: Zaměřte se na problém, který chcete řešit a nenapadejte zbytečně svého partnera. Vaše hádky by neměla končit ve vzájemných urážkách, které způsobí více škody, než samotná hádka (co je nevyndané nádobí z myčky oproti „línému tlusťochovi bez smyslu pro povinnost“).

 

2. Myslete na to, proč se hádáte

Co obvykle děláte: Necháte se volně unést argumenty k věcem, co váš partner dělá nebo nedělá.

Co udělat místo toho: Pokud se hádáte o něčem určitém, neodbíhejte k čemukoliv jinému. Buďte upřímná k sobě i k němu a nastiňte, co vás trápí.

3. Hádka má mít konec

Co obvykle děláte: Hádáte se bez toho, aniž byste věděla, čeho v hádce chcete dosáhnout. Motáte se v kruzích kolem tématu a nevíte, kdy přestat.

Co udělat místo toho: Pokud jste to vy, kdo hádku začal, zkuste si ještě předtím vytyčit cíl (cíl, který by byl pro oba kompromisem a se kterých byste byla spokojená).

4. Omluvit se

Co obvykle děláte: Bez ohledu na zodpovědnost se vrháte do hádky, kde podle vás za všechno může partner.

Co udělat místo toho: Neznamená to omlouvat se ještě předtím, než začnete. Správná doba pro vaše „omlouvám se“ může znamenat pro partnera hodně a pomůže to také vašemu vztahu.

5. Ne v přítomnosti dětí

Co obvykle děláte: Okamžitě se rozzuříte a začnete na partnera křičet bez ohledu na to, kde se nacházíte a zda jsou poblíž vaše děti.

Co udělat místo toho: I když cítíte, že to, co chcete sdělit, je důležité, počkejte si na správnou chvíli. Hádat se se svým partnerem v blízkosti dětí je špatné a emočně je to poškodí, nemluvě o tom, pokud to děláte pravidelně.

6. Mít důvod se hádat

Co obvykle děláte: Hádáte se nad triviálnostmi.

Co udělat místo toho: Okamžitě se zastavte a navrhněte si odsunout hádku na později. Problém se vám v hlavě rozleží a pravděpodobně se bude zdát malicherný.

7. Uklidněte se

Co obvykle děláte: Hádáte se před celý dům, z místnosti do místnosti.

Co udělat místo toho: Sedněte si oba k jídelnímu stolu nebo na pohovku a promluvte si. Udržujte přitom oční kontakt, který zdůrazní důležitost vašich slov.

8. Nadechněte se

Co obvykle děláte: Nadáváte a křičíte, až jste oba modří v obličeji a nepopadáte dech.

Co udělat místo toho: Zastavte se a nadechněte. Nikde není napsané, že vás problém musí být vyřešen hned, nesmíte na něj ale zapomenout a nechat jej vyšumět.

Autor:
Publikováno: 2. 12. 2012 13:18 Nahlásit obsah
Loading...