Jak začít běhat: Tipy na běhání pro úplné začátečníky

Jak začít běhat: Tipy na běhání pro úplné začátečníky

Jaro je tu a příjemné slunné počasí nás láká nazout sportovní obuv a vyběhnout do parku či do lesa. Spousta nových běžců nadšeně vyráží s dobrými úmysly a ambiciózními cíli, ale jejich zájem brzy opadává, ačkoliv je běhání jedním z nejlevnějších a nejdostupnějších sportů.

Jak tedy na to, aby vás běhání bavit nepřestalo?

1. Věnujte čas výběru správných bot

Nošením dobře vybraných bot na běhání předejdete zraněním a jsou také klíčem k pohodlnému běhu. Navštivte obchod se sportovními potřebami a nechte si poradit od odborníka. Často se vyplatí zaměřit se na menší specializované obchody, kde vám doporučí nejvhodnější obuv pro vaši nohu a styl běhání. Vyvarujte se také běhu ve starých a obnošených botách.

2. Protáhněte se a zahřejte

Aby tělo správně fungovalo, je třeba jej před výkonem zahřát. Ideální je tedy začít běh protáhnutím a rychlou chůzí kombinovanou s krátkým joggingem. Stejně tak je vhodné běh zakončit lehkým výklusem a chůzí.

Zdroj: www.shutterstock.com

3. Nepřehánějte to s tempem

Každý nějak začínal a nikdo se vám smát nebude. Optimální tempo pro začátek je takové, ve kterém dokážete konverzovat. Pokud běháte za účelem zhubnutí, je vhodné se pohybovat v optimální tepové frekvenci.

4. Zkuste běh kombinovat s chůzí

Na internetu existuje nepřeberné množství tréninkových plánů pro začátečníky. Ty nejjednodušší z nich spočívají ve střídání rychlé chůze a běhu. Zkoušejte střídat například dvě minuty pomalého běhu a dvě minuty rychlé chůze, aby rozdíl v tempu byl minimální. Vaše výdrž bude den ode dne lepší.

5. Nepřepínejte se

Spousta nových běžců ztroskotává na příliš ambiciózních cílech. Nestanovujte si příliš velké vzdálenosti nebo náročný terén, který nemůžete zvládnout. Vyhnete se tak nejen frustraci, ale také možným zraněním například z přepětí. Pokud je vám váš „trénink“ málo, přidejte si plavání nebo kolo.

Autor:
Publikováno: 14. 5. 2018 07:00 Nahlásit obsah