Tato žena nosí každý den do práce stejné oblečení: přesto se stala módní ikonou

Tato žena nosí každý den do práce stejné oblečení: přesto se stala módní ikonou Zdroj: Businessinsider.com

Také stojíte každé ráno před skříní s pocitem, že nemáte nic na sebe? Je pro vás stresující vymyslet, jaké outfity si během týdne oblečete? To mladá kreativní ředitelka Matilda Kahl na to šla jinak - už víc než čtyři roky chodí do práce ve stejném oblečení. Její neobvyklý experiment nezůstal bez povšimnutí a inspiroval tisíce dalších lidí.

Švédskou kreativní ředitelku Matildu Kahl každé ráno neskutečně štvalo, když se měla rozhodnout, jaké oblečení si na sebe vezme do práce. Rozhoupala se proto k radikální změně: Vymyslela si pracovní uniformu, v níž by se cítila pohodlně, ale která by zároveň vypadala profesionálně a chic.

V rámci tohoto experimentu, který odstartovala před více než čtyřmi lety, si nakoupila pět kusů černých kalhot, patnáct bílých hedvábných košilí a tři černé blejzry. Do práce tedy už řadu let chodí v černých kalhotech, bílé hedvábné košili, která má pod límečkem zavázanou mašličku z kožené šňůrky, a když je chladněji, hodí si přes sebe ještě černý blejzr. 

Zdroj: Businessinsider.com Když se v tomto outfitu začala poprvé objevovat v práci, její kolegové vůbec nechápali, o co jde. Její nadřízení jí dokonce chtěli zvýšit plat, aby si mohla koupit nové oblečení.

"Nešlo o to, abych ušetřila peníze. Nechtěla jsem spíš každé ráno při výběru a kombinování různých kousků oblečení plýtvat svou produktivitou a kreativitou. Dřív jsem se každé ráno musela rozhodovat, co si vezmu na sebe. Díky tomu, že jsem si vymyslela pracovní uniformu, jsem nově ráno ušetřila energii, kterou jsem mohla naplno využít v práci," vysvětluje Matilda, která jako kreativní ředitelka reklamní agentury musela každý den čelit v práci různým kreativním výzvám.

Zdroj: Businessinsider.com V dubnu roku 2015 jí vyšel v časopise Harper´s Bazzaar článek o tom, proč se rozhodla chodit do práce každý den ve stejném oblečení. Krátce poté se na ni ztrhla vlna obrovského mediálního zájmu. Během několika týdnů dělala zhruba dva televizní rozhovory denně, účastnila se několika rozhlasových pořadů a rozhovor s její osobou vyšel v několika desítkách periodik.

Zdroj: Businessinsider.com Díky tomu se stala inspirací pro tisíce lidí z celého světa. Dostávala od nich třeba vzkazy typu, že díky jejímu přístupu nejsou pro ně rána tolik stresující a že se cítí mnohem svobodnější. 

V současné době Matilda Kahl pracuje jako kreativní manažerka společnosti Sony Music ve Švédsku. I do této práce chodí ve své oblíbené černo-bílé kombinaci. "Můj pracovní outfit je už mojí součástí. Když to srovnám s dobou, kdy jsem se každý den oblékala jinak, ve své pracovní produktivitě teď vidím obrovský rozdíl. Také se cítím mnohem sebevědoměji a lépe se v práci soustředím na to, co chci dělat," dodává Matilda.

Autor:
Publikováno: 15. 3. 2018 13:27 Nahlásit obsah
Loading...