Pětka pro druháčka za počítání kaštanů: Je normální, že učitel ihned trestá špatnou známkou? ptá se dále Líný učitel

Pětka pro druháčka za počítání kaštanů: Je normální, že učitel ihned trestá špatnou známkou? ptá se dále Líný učitel Zdroj: Shutterstock

Kauza paní učitelky trestající za správně vypočítanou úlohu, na kterou upozornila facebooková stránka Líný učitel vedená pedagogem Robertem Čapkem, si vyžádala velkou pozornost na sociálních sítích i v médiích. Co je však zarážející? Podle Roberta Čapka se v diskuzích téměř nikdo nepozastavil nad tím, že učitelka žáka ihned ohodnotila pětkou.

Žák druhé třídy nejmenované české školy vypočítal úlohu jiným způsobem, než jeho učitelka chtěla. I když došel ke správnému výsledku, dostal za pět. Na tento případ zarážejícího hodnocení na prvním stupni české základní školy upozornila facebooková stránka Líný učitel vedená pedagogem Robertem Čapkem, který se snaží reformovat české školství. 

“Případ učitelky, co dala pětku druháčkovi, který spočítal správně příklad, má odezvu v médiích. Pročetl jsem i diskuzi veřejnosti. Je to poučné. Většina je naštěstí pohoršena a učitelku kritizuje. Ale poměrně velká část diskutujících tvrdí, že žák udělal chybu a vše ze strany učitelky je v pořádku. Nejsou to učitelé, mnozí (viditelně) ani neumějí počítat, ale jedno je velmi zarážející,” komentuje celou kauzu Robert Čapek na svých facebookových stránkách Líný učitel.

Zdroj: Shutterstock Podle tohoto pedagoga se téměř nikdo v diskuzích nepozastavoval na tím, že učitelka, ať byl příklad vypočítaný špatně, nebo ne, ihned žáka oznámkovala pětkou.

Bere veřejnost jako normální, že když žák udělá chybu, hned ho musí učitel trestat špatnou známkou? Děsí mě, že mnozí uvažují: svět není fér a můj šéf je svině, tak je vlastně v pořádku, že škola není fér a učitel je svině. Je to vlastně příprava. Ať se s těmi fakany nemažou, s námi se také nikdo nemaže. Jsou to smutné názory. Kam zmizelo úsilí právě prostřednictvím dnešních žáků, našich dětí, svět zlepšit?” ptá se ostatních Robert Čapek na Facebooku.

A co na to diskutující pod příspěvkem Líného učitele? Objevily se například následující názory.

  • Ano, taky se mi zdá, že většinový názor je, že takové situace děti zocelují a jakýpak copak se s nimi crcat. Lidí, kterým přijde normální, že prvňák dostává trojky, ba i čtyřky a pětky, je evidentně většina a nechápou, kde je problém. Rodiče, kteří se proti tomu vymezí, hned onálepkují jako zbytečné potížisty.
  • Mnoho lidí přemýšlí tak, jak píšete. Vyšli ze systému a nevidí jiné alternativy. Tudíž toto nepochopí, proč se divíme pětce z kaštanů. Chtějí svoje děti připravovat do systému, který zažili sami, a očekávají, že v budoucnu takové ještě budou fungovat.

Zdroj: Shutterstock

  • Je to jako s životem. Jdete po cestě, která se rozdvojuje, většina jde vpravo - cesta je široká, ušlapaná, chodí po ní spousta lidí. Ta druhá je jiná - není široká, moc lidí po ní nejde, ale k cíli vás dovede. Jste horší než ti ostatní jenom pro to, že jste si vybrali jinou cestu?
  • Potýkám se s různými učiteli celou dobu, co mám děti ve škole, a bohužel velmi často vidím demotivující, nepřátelské a nadřazené vedení našich dětí, které jim opravdu dobrou službu nedělá. Ale vidím změny ve způsobu učení u mladých učitelů a velmi doufám, že je systém nesemele a budou ovlivňovat své starší kolegy více a více. Díky za upozorňování na tyto problémy!

Co si myslíte vy? Je podle vás v pořádku, když učitel ihned trestá špatnou známkou? Napište nám svůj názor do komentářů.

Zdroj: Líný učitel | Facebook.com
Autor:
Publikováno: 21. 1. 2022 11:19 Nahlásit obsah