Deset potravin, které vám vyčistí ucpané arterie a preventivně chrání před infarktem!

Existuje mnoho různých komerčních způsobů, jak preventivně chránit vaše krevní řečiště. Počínaje recepty na blahodárné džusy, šejky či detoxikační nápoje. Ty by měly vyčistit vaše tepny a cévy, aby váš organismus fungoval tak, jak má. Příroda je však bohatá a nabízí velké spektrum potravin, které vám vyčistí tělo přírodní cestou.

V tomto článku vám prozradíme 10 potravin, které vám pomohou vyčistit ucpané cévy od nánosů cholesterolu a tuků z potravy, čímž ochrání vaše srdce před možným infarktem.

Avokádo

Namísto rostlinného margarínu můžete zvolit velice chutnou alternativu, která má za následek zlepšení hladiny cholesterolu ve vaší krvy. Připravujte si doma pomazánku z avokáda spolu s česnekem, která snižuje špatný LDL cholesterol a zvyšuje hladinu dobrého cholesterolu HDL. 

Chřest

Chřest je přirozenou cévy pročišťující potravinou. Snižuje také krevní tlak a brání vzniku krevních sraženin, které mohou způsobovat komplikace srdečně-cévního systému. Tato zelenina je plná vlákniny, minerálů a vitamínů jako K, B1, B2, C a E.

Granátové jablko

Toto ovoce, které si nedopřáváme každý den obsahuje fytonutrienty, které působí svými silnými antioxidačními účinky a chrání tak artérie a jejich výstelku proti poškození.

Brokolice

Brokolice obsahuje velké množství vitamínu K, který brání vápníku poškozovat cévní řečiště. Je jako většina zeleniny také bohatá na vlákninu, která snižuje krevní tlak a úroveň cholesterolu v krvi.

Kurkuma

Toto koření působí silným protizánětlivým účinkem. Účinně snižuje záněty, které jsou hlavní příčinou arteriosklerózy, čili kornatění cév. Přídáváním kurkumy do vaší stravy snížíte poškození cév a také vznik krevních sraženin.

Kaki (churma)

Jestli vám název nic neříká, popíšeme vám plody naprosto jednoduše. Jde o žluté asijské ovoce, které připomíná křížence jablka spolu s broskví nebo rajčetem, podle toho jaké velikosti se dorůstá. Je plný antioxidantů a polyfenolů, které snižují LDL cholesterol a hladinu triglyceridů (tuků) v krvi.

Spirulina

Zní to možná trochu neuvěřitelně, ale tato malá zeleno-modrá sinice dokáže regulovat hladinu lipidů v krvi. Je také zdrojem bílkovin, které obsahují všechny esenciální aminokyseliny, které tělo potřebuje pro udržování optimálního zdraví. Dokáže také zrelaxovat a uvolnit stěny artérií a stabilizovat krevní tlak za současné kontroly hladiny tuku v krvi.

Skořice

Skořice snižuje hladinu cholesterolu v krvi a zároveň odstraňuje z cév usazeniny apreventivně brání v tvorbě nových. Je plná antioxidantů, které zlepšují zdraví srdečně-cévního systému tak, že brání krve v oxidaci. každé ráno si nasypte kousek skořice do kávy, na chléb či na jakékoliv jiné jídlo na zlepšení jeho chuti a zároveň si užijte jeho zdravotní přínosy.

Brusinky

Brusinky jsou další potravinou bohatou na antioxidanty, které snižují hladinu špatného LDL a zvyšují hladinu dobrého HDL cholesterolu v krvi.Ve skutečnosti, pravidelná konzumace brusinkového džusu vám může pomoci snížit celkové riziko srdečních onemocnění až o 40%!

Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje vysokou hladinu katechinů, které ve střevech znemožňují absorpci cholesterolu z jídla do krevního oběhu. Konzumace jen jednoho nebo dvou šálků zeleného čaje denně dokáže zlepšit krevní hladiny tuků v krevním řečišti. Kromě toho, zelený čaj podpoří a zrychlí váš metabolismus, který může být velmi nápomocný při snahách o hubnutí a také podporuje zdraví srdečně-cévního systému.

 

Pokud vás tento článek zaujal, nezapomeňte jej SDÍLET se svými přáteli na Facebooku! A jestli se vám video líbilo, nezapomeňte jej sdílet se svými přáteli na Facebooku!

Publikováno: 29. 10. 2016 19:23 Nahlásit obsah
Témata: Zábava Video
Loading...