Miliony Američanů si myslí, že čokoládové mléko dávají hnědé krávy. Tuto skutečnost potvrzuje oficiální průzkum veřejného mínění

Miliony Američanů si myslí, že čokoládové mléko dávají hnědé krávy. Tuto skutečnost potvrzuje oficiální průzkum veřejného mínění Zdroj: Shutterstock.com

Průzkumy veřejného mínění jsou v USA velmi populární, jejich cílem je dostat se do mysli průměrného dospělého Američana. Určitě jste zaznamenali průzkum, který zjišťoval, koho budou Američané volit v prezidentských volbách. Další průzkumy zajímá názor lidí na problémy od změny klimatu až po zdravotní péči. Objevují se ovšem i různé perličky.

Původ čokoládového mléka je pro některé Američany nejasný

Američany v současnosti rozdělují nejen prezidentské volby. Jak informuje portál The Conversation, před několika dny vyšel na povrch také průzkum veřejného mínění z roku 2017, který byl zaměřený na původ čokoládového mléka. 

Tento oficiální průzkum amerického Inovačního centra pro potraviny a mléčné výrobky naznačil, že znepokojivě vysoký počet obyvatel USA si není jistý tím, odkud vlastně čokoládové mléko pochází. 48 procent respondentů odpovědělo, že vůbec neví. Dokonce 7 procent tázaných lidí uvedlo, že čokoládové mléko pochází od hnědých krav.

V mylné představě žije až 16 milionů obyvatel USA

Průzkum Inovačního centra pro potraviny a mléčné výrobky se uskutečnil v roce 2017 na vzorku tisícovky vybraných Američanů starších 18 let. Kdyby se údaj 7 procent vynásobil celou populací USA, vyšlo by, že si více než 16,4 milionů Američanů teoreticky myslí, že čokoládové mléko dávají hnědé krávy.

Zdroj: Shutterstock.com Jak naznačují někteří kritici, tento výzkum jenom potvrzuje, že je v rámci zemědělství a výživy spousta Američanů v zásadě negramotných. Často nemají potuchy o pěstování zemědělských produktů či chovu hospodářských zvířat, nevědí, jak dané potraviny vznikají, jak se dostávají do obchodů nebo - v případě čokoládového mléka - jaké je vůbec jejich složení.

Zpětně si nemůžeme ověřit, jak probíhal výběr respondentů

Jak upozorňuje portál The Convesation, výzkum Inovačního centra pro potraviny a mléčné výrobky bychom měli brát s rezervou. Zpětně si totiž nelze ověřit, jakým způsobem byla vybrána tisícovka respondentů. Také nevíme, jakým způsobem byl průzkum veden, zda například telefonicky, online cestou nebo osobně. Rovněž není jasné, zda měli respondenti možnost výběru konkrétních odpovědí, nebo zda jim byly pouze položené otázky.

Autor:
Publikováno: 3. 11. 2020 09:43 Nahlásit obsah