12 bizarních hubnoucích metod, které ale skutečně fungují!

12 bizarních hubnoucích metod, které ale skutečně fungují! Zdroj: Shutterstock.com

Většinu času během dne strávíme tím, že jíme. Nicméně nejíme jen proto, že bychom měli hlad ale na množství jídla, které dokážeme za celý den sníst, se také podílí mnoho jiných faktorů. Jenže podle psychologa a výživového poradce Briana Wansinka existují způsoby, jak se pomocí naší psychiky zbavit přebytečných kil a už se zbytečně nepřejídat!

Nebojte se selhání

Je to scénář, který zná většina z nás – držíte radikální dietu a po týdnu jen na kapustě a vodě se začíná zdát, že máte situaci pod kontrolou. Jenže jednoho večera se přistihnete, jak luxujete plnou ledničku a všechno to jídlo zapíjíte sladkou limonádou. A právě v této chvíli zapomeňte na nějaké výčitky svědomí a ušetřete se nadávek. Jednoduše tento svůj exces přejděte a opět se vraťte ke kapustě, jakoby se nic nestalo.

Dodržujte pravidlo dvou

Vždy se ujistěte, že váš talíř obsahuje vždy dva druhy potravin – maso a přílohu, přílohu a salát nebo ryby a zeleninu. Toto jednoduché uspořádání vás navykne na rozumnější způsob stravování.

Zabraňte si v přidávání

Změňte místnost, ve které jíte. Vezměte váš talíř a hrnek či sklenici a jděte se najíst například do obývacího pokoje nebo na balkon, terasu či zahradu. Je to totiž skvělý způsob, jak se vzdálit od kuchyně, což vám následně pomůže v tom, že než abyste zase došli do kuchyně, chuť si přidat vás rázem přejde.

Zdroj: Shutterstock.com

Nechte si „lákadla“

Lidé, kteří se okamžitě zbaví všech oblíbených pochutin, mají mnohem větší tendenci jist než ti, kteří si je nechali na dosah a trénují tím svou pevnou vůli.

Tzv. „Velké oči“

Podle výzkumů máme my lidé tendenci jíst, dokud není náš talíř prázdný a to i ve chvíli, kdy už se cítíme plní. Jediný způsob, jak vyřešit tento problém je ten, že si vezmete menší talířek, na který se vám logicky vejde méně jídla. Ovšem dávejte si pozor, abyste i poté, co jste dojedli, neměli neustále hlad, protože i tato možnost není úplně v pořádku.

Společnost

Když jíme sami, jíme o neuvěřitelných 30 % méně, než když jíme v přítomnosti jiné osoby. A co se týče situací, kdy večeříme s přáteli? V tu chvíli sníme dvakrát více jídla, než kdybychom jedli o samotě. Co z toho tedy plyne? Snažte se své hlavní jídlo dne jíst jen sami, a pokud vyrazíte ven s přáteli, zůstaňte raději jen u pití anebo jen u nějaké lehké svačinky.

strana 1 / 2
Autor:
Publikováno: 13. 7. 2017 10:16 Nahlásit obsah
Loading...