9 pravidel všech diet

9 pravidel všech diet

Rozhodli jste se potrápit vaše tělo některou z mnoha diet? Pak se připravte na to, že pokud se budete chtít vyvarovat jo-jo efektu, nevyhnete se několika pravidlům zdravého stravování, díky kterým svůj úbytek váhy podpoříte a úspěšně udržíte.

1. Zelenina by měla být vaším nejlepším kamarádem, který vás bude doprovázet téměř při každém jídle.

2. Buďte na sebe hodní. To, že držíte dietu neznamená, že se pro zbytek života vzdáte všech svých oblíbených dobrot. Čas od času si něco dobrého dopřejte, mnohem lépe se pak ubráníte zběsilým nájezdům na lednici.

3. Zbavte se ošklivého zlozvyku uzobávání mezi jídly. Vždy se nejdříve zamyslete, zda se chcete najíst proto, že máte hlad a nebo proto, že jste ve stresu nebo se nudíte.

4. Hlídejte si porce. To znamená, že byste si neměli nakládat plné talíře ale neměli byste se ani odbývat. Každé jídlo si nezapomeňte doplnit zeleninou.

5. Na jídlo se soustřeďte a pořádně žvýkejte. Váš žaludek pak bude mít dost času dát mozku signál, že už má dost.

6. Všechny limonády i ovocné sirupy vyhoďte ze spíše a pijte vodu. Má nejen skvělý vliv na pleť ale rozpálí vám metabolismus na plné obrátky.

7. Bojujete s jídlem? Každý den si zapisujte váš jídelníček. S odstupem pak budete moci lépe vyhodnotit, co děláte špatně a co byste mohla vylepšit.

8. Při výběru pečiva nebo i těstovin dejte přednost celozrným produktům. Mají v sobě mnoho pospěšné vlákniny a navíc vás mnohem lépe zasytí.

9. Nezapomeňte se pravidelně vážit a měřit. Nemusíte stát na váze každý den ale jedno týdenní vážení vám pomůže mnohem lépe vyhodnotit vaše úspěchy.

Autor:
Publikováno: 9. 9. 2014 11:34 Nahlásit obsah
Loading...