Chcete zhubnout, ale nechcete platit za posilovnu? Víme, jak na to!

Chcete zhubnout, ale nechcete platit za posilovnu? Víme, jak na to!

Když už se odhodláme a rozhodneme se, že začneme hubnout, vedou většinou naše první kroky směrem k nejbližšímu fitness centru. Pořízení členství či permanentky však nepatří mezi nejlevnější záležitosti. Jak tedy zhubnout a zformovat postavu bez toho aniž bychom musely platit za drahé vstupy v posilovně?

Začněte tvarovat postavu v kuchyni

Strava je základem všeho. Pokud to s hubnutím myslíte opravdu vážně, měly byste se zamyslet i nad svým jídelníčkem. Ujistěte se, že v ní nechybí dostatek ovoce, zeleniny, libového masa, ryb, ořechů a tzv. pomalých sacharidů, které jsou obsaženy v ovesných vločkách, celozrnném pečivu, semolinových těstovinách, rýži i luštěninách. Nehladovte!

Cvičte doma

Není nic jednoduššího, než si zřídit svou vlastní domácí posilovnu. Místo činek vám poslouží lahve s vodou a místo strojů a lavic využijte stůl, židli a třeba i postel. Na internetu můžete vyhledat tisíce obrázků i videí, které vám s domácím cvičením poradí.

Chodit, chodit, chodit

Pokud si ještě netroufáte na běh či domácí cvičení, choďte! Najděte si každý den 30 minut, během kterých vyrazte svižným tempem na procházku. Nejen, že budete hubnout, ale zlepší se i vaše nálada a snížíte tím riziko vzniku cukrovky.

Hlídejte kalorie i živiny

Pořiďte si některou z aplikací, ve kterých můžete sledovat svůj denní příjem i výdej kalorií. Tyto aplikace vám automaticky spočítají vaše BMI a doporučí množství bílkovin, sacharidů i tuků, které musíte přijmout, abyste hubli.

Zkuste pětiminutová cvičení

Říkáte si, že na cvičení nemáte čas? Vyzkoušejte pětiminutová cvičení, která můžete provádět kdykoliv během dne. Během pěti minut můžete dřepovat, skákat na místě nebo dělat kliky. Pokud si těchto pětiminutových chvilek najdete alespoň 6, dá vám to dohromady skvělých 30 minut cvičení.

Omezte přísun soli

Své hubnutí výrazně podpoříte, pokud ve svém jídelníčku výrazně omezíte solení. Vaše tělo již nebude zadržovat tolik vody a vy tak velmi rychle „splasknete“. Nebojte, váš organismus si během několika týdnů na změnu zvykne a vy již nebudete slanou chuť vyhledávat.

Využijte zaměstnaneckých i studentských výhod

Chodíte do školy? Zkuste zjistit, zda vaše škola či koleje neprovozují fitness, do kterého mají studenti přístup zdarma nebo za velmi nízké ceny. Podobně tak můžete učinit, i pokud již chodíte do práce. Mnoho firem podporuje své zaměstnance tím, že provozuje vlastní posilovnu nebo nabízí slevy do nejrůznějších sportovních zařízení.

Posilujte duši

Pro hubnutí je důležitá i duševní pohoda a vyrovnanost. Neměli byste proto pracovat pouze na svých svalech, ale také na své duši. Nezapomínejte se věnovat činnostem, které vám dělají radost, ať už se jedná o procházku v přírodě, poslech hudby nebo čtení knihy.

Autor:
Publikováno: 8. 4. 2016 19:44 Nahlásit obsah