Dávejte si tohle denně na snídani a sledujte, jak vám mizí tuk z těla!

Dávejte si tohle denně na snídani a sledujte, jak vám mizí tuk z těla! Zdroj: http://www.shutterstock.com

Špíčky jsou odvěkými nepřáteli většiny žen. Abychom zhubly, je třeba změnit náš jídelníček a přidat pohyb. Zvlášť velký důraz je kladen na snídani, která bývá často považována za nejdůležitější jídlo dne. Co si na snídani připravit, aby naše snahy o hubnutí byly úspěšné?

Proč pravidelně snídat?

A proč je vlastně snídaně pro nás tak důležitá a neměly bychom ji jen tak opomíjet? Odpověď je velmi jednoduchá. Po dlouhé noci, kdy naše tělo nemělo žádný přísun energie, se probouzí hladové a přímo lační po živinách, které by mu dodaly sílu pro celý den. Pokud mu je nedodáte, nejen, že se budete cítit celý den unavené a vyčerpané, ale navíc vás budou pronásledovat chutě na sladké, slané a nezdravé. O tom, že to vygraduje večerním vybílením lednice, ani nemluvě.

Pokud se ovšem ráno nasnídáte, váš metabolismus se rozběhne na plné obrátky a vy se budete cítit plné energie. Odteď tedy už žádné ranní hladovky!

FOTO: http://www.shutterstock.com

Co jíst k snídani?

Jaká je ale ta zázračná snídaňová potravina, po které budeme hubnout jako o závod? Světe div se, jsou to ovesné vločky! Tento fakt prokázala studie, která vyšla v časopise Annals of Nutrition & Metabolism. Odborníci vybrali 36 žen a mužů a ty rozdělili do tří skupin.

První skupina si k snídani dala ovesné vločky, druhá kukuřičné lupínky a třetí měla k snídani pouze vodu. Ti poté během následujících tří hodin sledovali pocit sytosti. Mimo to u nich byla sledována hladina cukru a inzulínu. Poté účastníci dostali úplně stejný oběd. A jak studie dopadla?

Jak asi očekáváte, skupina, která snídala pouze vodu, měla hlad. Skupina, která si dala cornflaky se sice nasytila, ale během sledovaných tří hodin došlo k prudkému zvýšení hladiny cukru v krvi, která pak opět poklesla. To způsobilo, že členové této skupiny dostali poměrně rychle hlad. První skupina, která snídala ovesné vločky, měla ze všech ostatních skupin nejmenší hlad a při obědě dokonce snědla o více než 30 % méně kalorií.

FOTO: http://www.shutterstock.com

Proč ovesné vločky?

Ovesné vločky, na rozdíl od kukuřičných vloček, udržují stabilní hladinu cukru v krvi. Tráví se pomaleji a tím se energie uvolňuje rovnoměrně. Do svého jídelníčku byste je však neměly zařazovat jen z tohoto důvodu. Ovesné vločky také:

  • obsahují důležitou vlákninu, která přispívá ke správné funkci trávícího systému
  • tato vláknina dokáže upravovat hladinu cholesterolu – snižovat ten špatný a zvyšovat ten hodný
  • obsahují vitamíny, které přispívají ke zdravým nehtům a krásné pleti

Vločky si můžete k snídani připravit na milion způsobů. V zimě oceníte ovesnou kaši s ovocem – stačí vločky zalít mlékem, chvíli povařit, dle chuti osladit či dochutit třeba skořicí a obložit jakýmkoliv ovocem. V létě je můžete přihodit do jogurtu či do mléka.

Pokud rádi experimentujete, můžete se pustit do přípravy domácích ovesných sušenek, lívanečků nebo bábovky.

FOTO: http://www.shutterstock.com

A co vy a snídaně? Snídáte pravidelně nebo naopak snídani vynecháváte? Zařazujete do svého jídelníčku i ovesné vločky?

Autor:
Publikováno: 27. 8. 2016 00:28 Nahlásit obsah