Hlídáte si stravu? Možná děláte právě tyto chyby

Hlídáte si stravu? Možná děláte právě tyto chyby

Snažíte si hlídat stravu, v obchodech čtete etikety, nakupujete tmavé pečivo, ale kila stále ne a ne jít dolů? Možná budete překvapené, ale i mnoho zkušených dietářek dělá některou z následujících chyb.

Organické nemusí být vždy zdravé

Slovo organické v nás mnohdy dokáže vyvolat pocit, že kupujeme něco zdravého. I gumoví medvídci mohou být vyrobeny z organických ovocných šťáv a přesto se do diety příliš nehodí.

Vícezrnné nebo celozrnné?

S dobrým pocitem si kupujete tmavé pečivo označené jako vícezrnné, případně jako cereální? Vícezrnné pečivo může obsahovat nejrůznější semínka, ale také až 95 % klasické bílé mouky. Pojem "cereální" označuje pouze to, že pečivo bylo vyrobeno z obilí. Snažte se tedy v obchodech hledat pečivo označené jako "celozrnné".

Pozor na vlákninu

Pozor byste si měli dávat i na produkty, obsahující vlákninu. V celozrnných výrobcích a zelenině se vyskytuje přirozeně, do ostatních je přidávána uměle. Tato vláknina však může způsobovat nadýmání a žaludeční potíže.

Džus = ovoce

Pijete džusy? I zde byste se měli řídit pravidel všeho s mírou. Jde sice jen o „ovoce“, ale i ve 200 ml stoprocentního pomerančového džusu najdete 5 kostek cukru.

Müsli je zdravé - můžu ho tak sníst kolik chci?

Ignorovat byste rozhodně neměli ani doporučenou velikost porcí. Tak například müsli. Je zdravé a do vyváženého jídelníčku i diety se rozhodně hodí. Tedy až do chvíle, dokud na posezení nespořádáte dvě velké misky.

Autor:
Publikováno: 28. 3. 2016 19:22 Nahlásit obsah