Jak se správně namotivovat k tomu, abychom začali hubnout?

Jak se správně namotivovat k tomu, abychom začali hubnout?

Hubnutí je pro některé nekonečný kolotoč odříkání, přejídání, následných výčitek a jo-jo efektu. Všichni dobře víme, že hubnutí začíná v hlavě. Jak se tedy správně namotivovat k tomu, abychom tentokrát opravdu vydrželi?

HUBNUTÍ ZAČÍNÁ V HLAVĚ 

Když jsem před pár lety poprvé začínala měnit svou postavu a zamýšlet se vůbec nad pojmem zdravý životní styl, připadala mi motivace ke cvičení naprosto zbytečná. Prostě jsem jen chtěla zhubnout, a to pokud možno, co nejrychleji. Až s odstupem času člověk vidí, co udělal za chyby a jak mu cestu za vysněnou postavou zkomplikovaly. 

Díky radě kamarádky jsem se poučila a dodržuju tyto základní body, aby mi motivace vydržela a já měla pocit, že to nesmím vzdát.

 

1.  UDĚLEJ SI SEZNAM PRO A PROTI

Na své ledničce mám vyvěšen seznam pro a proti. U plusů mám výhody, co mi hubnutí a zdravý životní styl přináší (atraktivita pro sebe, partnera i okolí, vyšší sebevědomí), ale i co mi bere (musím si vařit sama, kontrola v jídle, omezení alkoholu). Každý má samozřejmě jiná očekávání a jiná omezení, takže každý seznam bude ojedinělý a vsaďte se, že jakmile půjdete zase v záchvatu žravky k ledničce, spolehlivě vás to odradí od dalšího přejídání. 

 2. POSLOUCHEJ MOTIVAČNÍ HUDBU

U cvičení se už neobejdu bez pořádné nakopávací muziky, kterou si vždy najdu na youtube. Na cardio, běh i posilování je podle mě nejlepší Cardio music motivation. Stačí napsat do vyhledávače oblíbenou muziku, obout tenisky a dát si pořádně do těla.

 

 3. STANOV SI PŘESNÝ ČAS AKTIVIT

Díky mému osobnímu rozvrhu mě ani nenapadlo cvičení někdy vynechat skrz to, že se mi nechce. Pokud si stanovíte přesný čas své fyzické aktivity i jídla, po pár dnech si tělo na tyto intervaly zvykne a vy budete mít pocit, že bez pravidelné stravy a pohybu to ani nejde.

 4. NETRAP SE, KDYŽ SE TI NĚCO NEPOVEDE

Všichni jsme jen lidé a ne roboti. Čas od času se prostě stane, že si dáte pizzu nebo pivo v hospodě. Tohle je podle mě největší problém nás lidí, kteří se snaží jít si za pěkným a zdravým tělem. Já osobně, když sem vypadla z mého dříve velmi přísného režimu, měla jsem pocit, že to už nemá smysl a šla se přejíst. Když už jsem si dala pásek čokolády, proč si nedat celou?  Neopakujte prosím tyto moje chyby, protože vím, jak moc to člověka brzdí. Tělo musí mít všechny živiny. Proto jednou za čas neuškodí, když si dáte bábovku po nedělním obědě nebo kousek čokolády. Pak to pro tělo ani hlavu není takový šok.

 5. KAŠLI NA DIETY

 Každá jsme už určitě zkusila nějakou dietu. Existuje minimální počet žen, kterým dieta přinesla dlouhodobou super postavu. Tělo musí přijímat všechno! Jak bílkoviny a tuky, tak i sacharidy. Ty je sice dobré v období redukce omezit, ne však úplně vynechat. Proto používejte zdravý rozum a snažte se o vyvážený jídelníček. Poměr živin si můžete jednoduše spočítat na webu stob.cz nebo kaloricketabulky.cz.

 

 6. PRAVIDELNĚ SE FOŤ

 Nic člověka nenamotivuje tak, jako když vidí své úspěchy. Proto doporučuji pravidelné focení.  Nejenže uvidíte svoje výsledky a budete mít chuť své tělo ještě zlepšit, ale ti odvážnější mohou svá těla uveřejnit i v nějaké facebookové skupině a motivovat tak i ostatní.

Doufám, že vám nějaké tipy a rady pomohly, abyste se odhodlali pro jednu z největších výzev ve vašem životě. Přeju vám všem moc úspěchů a kil dole.

Publikováno: 15. 4. 2016 16:08 Nahlásit obsah