Jak zatočit s podzimní depresí

Jak zatočit s podzimní depresí

Slyšeli jste už o sezónní afektivní poruše? Podle výzkumů jí prý trpí už dvě miliony Britů. A o co že se jedná? Synonymy pro sezónní afektivní potuchu zimní deprese, jarní deprese, letní a podzimní, kdy jsou lidé ve svém normálním mentálním zdraví, ale v určitém ročním období zažívají pocity úzkosti a neklidu. Typická je například zimní deprese u seveřanů. Sezónní afektivní poruchy se léčí světelnou terapií, antidepresivy nebo suplementy s melatoninen, který zodpovídá zejména za váš dobrý spánek. Pozitivního účinku však dosáhnete lehkou úpravou jídelníčku a životního stylu. My vám dnes ukážeme pět tipů, jak na to.

1. Jíst to správné jídlo

Právě na podzim a v zimě potřebuje váš imunitní systém trochu kopanec, aby dál fungoval tak, jak má. Věnujte pozornost omega 3 kyselinám a vitamínu D, které najdete v rybách a listové zelenině. Právě vitamín D jinak získáváme ze slunečního světla, což zvyšuje hladinu serotoninu, hormonu štěstí.

2. Bojujte s leností

Jasně, je to příjemné zůstat v pyžamu celý víkend. Svému tělu ale mnohem víc prospějete, pokud si dopřejete dlouhou procházku. A pokud vám počasí nepřeje, alespoň se doma protáhněte, nebo si rovnou zacvičte. Těmito aktivitami bojujete proti stresu, protože dáváte odpočinout svému mozku.

3. Dejte prostor světlu

Pokud se vám rovnou nechce do koupě tzv. lighboxu, alespoň roztáhněte rolety, odhrňte závěsy a prosvětlete pokoj. S dostatkem světla byste se měli cítit méně ospalí.

4. Pilulka oleje z tresčích jater

Tabletka oleje z tresčích jater vám po ránu dokáže zlepšit náladu. Obsahuje vitamín D, který vás chrání proti depresi a zároveň posiluje váš imunitní systém.

5. Bavte se

Využijte volno k zábavě. Běžte ven, dívejte se na barevné listí a ohřívejte tvář na slunci. Brzy dostanete možnost uplácat první pidi sněhuláčky a obdivovat symetrii sněhových vloček.

Autor:
Publikováno: 26. 10. 2012 19:35 Nahlásit obsah