Když vaše tělo volá o pomoc: Těchto 10 signálů rozhodně nikdy neignorujte!

Když vaše tělo volá o pomoc: Těchto 10 signálů rozhodně nikdy neignorujte!

Lidské tělo je v podstatě strojem s víceméně dokonalým mechanismem. Ovšem některé součástky se časem mohou poškodit. Tělo nám to pak dává najevo vysíláním určitých signálů, které není radno ignorovat.

Tyto signály se mohou projevovat různými chutěmi, bolestmi a dalšími neduhy. Všechny tyto projevy pak indikují nedostatek určitých látek v těle. A jakých znamení si tedy více všímat?

Nespavost, podrážděnost, křeče v nohách

Tyto příznaky vám dávají najevo nedostatek draslíku a hořčíku. Hořčík snadno doplníte konzumací ořechů, mandlí, lněného a slunečnicového semínka. Naopak draslík se nachází v zelené listové zelenině jako je kapusta, špenát a mangold nebo také ve švestkách, meruňkách a v červené řepě.

Chutě na slané

Neodolatelným toužením po balíčku chipsů nebo přesolených hranolkách z McDonaldu vám tělo může sdělovat různé věci. Může jít o skrytou infekci, zánět či o urologický problém. Touha po něčem slaném také značí dehydrataci. Sůl v sobě totiž váže vodu a tělo si tak může říkat alespoň o ty poslední zásoby vláhy. 

Lámání nehtů a vlasů

V tomto případě má tělo nedostatek vitamínu B a vápníku. Konzumujte více luštěnin, brambor, mléčných a celozrnných výrobků. 

Chutě na sladké

Touha po sladkých dortících nejčastěji značí vyčerpání, kdy si tělo žádá doplnit glukózu a potřebnou energii, aby mohlo nadále fungovat. Pokud tyto chutě míváte často, dejte pozor, aby u vás nedošlo i k nervovému vyčerpání. Jistě víte, že sladké není moc zdravé, hlavně ty potraviny, které obsahují bílý cukr. Nahraďte jej tedy medem nebo mlsejte tmavou čokoládu.

Krvácení dásní

Krvácení našich dásní má více příčin, nejčastěji je na vině špatná ústní hygiena. Dalším viníkem může být nedostatek vitamínu C, který se podílí na tvorbě kolagenu a zpevňování cévních stěn u lůžek zubů. Pokud tedy vitamín C chybí, dásně se stávají křehčí a krvácejí. Dalším důvodem může být například nedostatek železa nebo překyselení organismu. Konzumujte česnej a potraviny s vysokým obsahem vitamínu C.

 Zdroj: shutterstock.com

Chutě na syrové

Ty mohou značit problémy s játry nebo gastritidu, tedy chronický zánět žaludku. Ovšem syrová zelenina tělu nijak nevadí, naopak například redukuje křeče. Problém pak nastává, pokud ve velkém množství konzumujete syrové maso nebo vejce.

Suchá pokožka

Za tuto nepříjemnost může nejčastěji dehydratace, nedostatek vitamínu A a celkově špatná strava s nedostatkem "zdravých" tuků a esenciálních nenasycených mastných kyselin. Ty najdete hlavně v semenech, oříškách, rybách a také v za studena lisovaných rostlinných olejích. 

Chutě na ryby a mořské plody

Tyto touhy vám říkají, že tělo nemá dostatek omega-3 mastných kyselin nebo jódu. Nedostatkem jódu se pak může zvětšovat štítná žláza a v nejhorších případech může dojít až k poškození mozku. Pokud tedy toužíte po sushi nebo po steaku z tuňáka, nebraňte se. Ryby je vhodné konzumovat pravidelně každý týden.

Suché a popraskané lokty

Toto je jasný příznak nedostatku vitamínů A a C. Měli byste konzumovat více ovoce a zeleniny, hlavně pomeranče, mrkev, meruňky a dýni.

Chutě na kyselé

Kyselé potraviny napomáhají stimulovat žlučník a játra, proto se kyselým potravinám nevyhýbejte. Ovšem pozzor na to, abyste to nepřehnali - pak by u vás mohlo zase dojít k překyselení organismu.

Autor:
Publikováno: 20. 6. 2016 15:56 Nahlásit obsah