Nejlepší dietní triky aneb zhubněte bez diety

Nejlepší dietní triky aneb zhubněte bez diety

Nikdo nemá rád to slovo „dieta“. Mnohem raději hledáme návody, jak shodit pár kil bez nutného hladovění nebo přílišného omezování se v jídelníčku, nenadšeně se tváříme také na cvičení. Pojďme se tedy podívat na osm nejlepších a hlavně nenáročných způsobů, jak regulovat svoji váhu a cítit se lépe.

1. Jíst více. Tedy pravý opak toho, co často praktikujeme, protože pak máme hlad a naše dieta brzy končí tam, kde začala- u sladkých tyčinek, čokolád a bonbonů. Jezte tedy více, abyste se cítila nasycená po delší dobu a to hlavně zeleninu a ovoce. Takže- obrovská porce salátu = ok, obrovský balík chipsů = už víte sama.

2. Čtěte etikety. Výzkumy potvrdily, že ženy, které pečlivě studují etikety, mají nižší BMI (Body Mass Index) a to zhruba o 3 a půl kila. Což není zas tak moc, mluvíme samozřejmě o průměru. Čtením etiket se však vyhnete výrobkům s umělými sladidly a dalšími nezdravými „ochutnávkami“- zkuste například jen najít výrobek, který neobsahuje cukr.

3. Krájejte na kousky. Jiný výzkum zase tvrdí, že pokud si jídlo před konzumací nakrájíte, budete se cítit dříve sytá. Takže, než se pustíte do steaku nebo obložené bagety, zkuste se je nejdřív nakrájet.

4. Zaměřte se na jídlo. Je jednoduché spráskat večeř u televize balík chipsů. Pokud si přečtete složení nebo si při tom představíte, jak vám po nich roste zadek, pravděpodobně vám trochu přestanou chutnat. Najděte si zdravější mlsání, hledejte na Internetu nové a zdravé recepty a věnujte jídlu trochu víc pozornosti.

5. Poslouchejte u jídla hudbu. Je známé, že pokud u jídla koukáte na televizi, sledujete seriál nebo čtete, sníte toho víc, než chcete. Odborníci doporučují k jídlu pustit hudbu a to ne ledajakou- nejvhodnější je prý jemný pop, jazz nebo klasika. Prý vám to umožní sníst o 175 kalorií méně, než jste zvyklí.

6. Nevynechávejte hlavní jídla. Podle výzkumu, lidé vynechávající hlavní jídla sní během dne o 20 % více kalorií. Snažte se tedy dodržet pravidlo jíst pětkrát až šestkrát denně, zbytek kromě snídaně, oběda a večeře by však měly být malé svačinky.

7. Pijte vodu. Ochucená pití, jako je Sprite, 7-up nebo koly jsou vyloženě kalorické bomby, které sice výborně chutnají, ke zhubnutí vám však nepomohou ani zdaleka. Voda z kohoutku nastartuje váš metabolismus, a pokud budete pít dodržované dva litry denně, budete se cítit také sytější.

8. Pohrdejte nezdravým jídlem. Podle studie z Univerzity v Jižní Kalofornii, pohledy na sušenky, pizzu, muffiny a zmrzlinu vás automaticky nutí je chtít. Proto odvracejte zrak na druhou stranu ulice, jakmile procházíte kolem KFC. Vaše tělo vám za to poděkuje.

Autor:
Publikováno: 9. 10. 2012 18:57 Nahlásit obsah