Proč jíst jedno vejce každý den? Nechte se přesvědčit

Proč jíst jedno vejce každý den? Nechte se přesvědčit Zdroj: http://www.shutterstock.com

O vejcích toho bylo řečeno již mnoho. Dlouhé roky byly považovány za nezdravé kvůli obsaženému cholesterolu. Tento mýtus však již byl naštěstí vyvrácen. Jak to tedy s těmi vejci je a co dělá jejich konzumace s vaším tělem?

Již před desítkami let se objevila studie, která tvrdila, že konzumaci vajíček je třeba snížit na minimum kvůli škodlivému cholesterolu a označila je jako příčinu srdečních onemocnění. Mnoho novějších studií tyto názory vyvrátila, avšak i dnes najdeme lidi, kteří se vajíčkům v zájmu zdraví vyhýbají. Jak to s nimi ale ve skutečnosti je a jaké výhody vajíčka mají?

FOTO: http://www.shutterstock.com

1. Vysoký obsah bílkovin

Ať už se snažíte hubnout nebo nabrat svalovou hmotu, jsou vajíčka ideální potravinou vašeho jídelníčku. Jedno vajíčko obsahuje okolo 6 gramů bílkovin, je tedy skvělou alternativou například k masu.

2. Snižují cholesterol

Studie prokázaly, že vejce dokáží snižovat „zlý“ LDL cholesterol. Naopak cholesterol, který vajíčka obsahují, je pro lidské tělo prospěšný.

3. Nadupáno vitamíny

Vajíčka jsou bohatým zdrojem na vitamíny – především B, C, D, E a K.

4. Chrání zrak

Díky konzumaci vajíček můžete snížit riziko vzniku šedého zákalu. Pokud navíc do svého jídelníčku přidáte i brokolici a špenát, je ochrana vašeho zraku zaručena.

4. Bohatý zdroj vápníku

Vápník je zodpovědný za správný chod mnoha procesů v našem těle, jako například krevní tlak, funkce svalů a srážlivost krve. Ve vajíčku najdeme 50 miligramů vápníků, což tvoří 5 % denní doporučené dávky.

5. Krásné vlasy a nehty

Vajíčka obsahují aminokyseliny a síru. Ty napomáhají k růstu vlasů a nehtů. Zlepšují také jejich kvalitu.

 

6. Proti bolestem hlavy a únavě

Za časté migrény a únavu může často nedostatek železa v našem organismu. Vajíčka jsou jeho skvělým zdrojem. Mimo jiné také pozitivně působí na celý náš imunitní systém.

Důležité je také zmínit se o způsobu přípravy. Pokud si vajíčka smažíte v záplavě oleje nebo másla, pak budou skutečně přispívat k srdečním chorobám. Míchaná vajíčka proto připravujte na malém (nebo nejlépe žádném) množství tuku a zařaďte vajíčka vařená natvrdo nebo naměkko.

FOTO: http://www.shutterstock.com

Je také vhodné poohlédnout se po vhodném zdroji vajíček. Pokud máte příbuzné na venkově, máte vyhráno. Vyhýbejte se klecovým chovům, ve kterém nemá slípka šanci celý život zahlédnout sluneční světlo nebo trávu a nemůže projevovat své přirozené chování jako je popelení, hřadování, čištění křídel a podobně. Podívejte se spíše po okolních farmách či malochovatelích, kde slepice žijí mnohem šťastnějším způsobem života v přirozeném prostředí, což se samozřejmě odrazí i na kvalitě vajíčka.

A co vy? Zařazujete do svého jídelníčku vajíčka pravidelně? Napište nám do komentářů.

Autor:
Publikováno: 8. 9. 2016 15:59 Nahlásit obsah