Strava podle krevní skupiny - skupina A

Strava podle krevní skupiny - skupina A

Snažíte se už dlouhou dobu zhubnout a stále vám kila neubývají? Býváte často unavené, trápí vás nafouklé břicho a těžkost nebo vám často bývá po jídle zle? Trápí vás alergie či jiné potíže? Nebo jen hledáte změnu a přemýšlíte, jakým jídlem své tělo nejvíc potěšíte? Řešením může být právě strava podle krevní skupiny.

V prvním díle seriálu o stravě podle krevní skupiny jsme podrobně rozepsali skupinu 0. Dnes vám přinášíme detailní jídelníček sestavený na míru krevní skupině A. Jakým potravinám by se měli lidé s touto krevní skupinou raději vyhýbat a jaké jsou pro ně naopak velmi vhodné?

Jak je možné, že jedno a totéž jídlo někomu prospívá a jinému škodí? Co s tím má společného naše krevní skupina? Na čem jsou seznamy potravin pro jednotlivé skupiny založeny? Odpovědi na všechny otázky ohledně zdravé výživy podle krevních skupin naleznete zde.

Skupina A

Po mnoha stránkách je skupina A jakýmsi opakem skupiny 0. Lidem s „áčkem“ prospívá studená kuchyně a především vegetariánská strava. Maso totiž tito lidé namísto energetického využití, jako je tomu u skupiny 0, skladují ve formě tuku. Je to dané rozdílnou kyselostí žaludečního prostředí, která je u skupiny 0 vysoká, kdežto u skupiny A nízká. Proto lidé s krevní skupinou A špatně tráví maso, mléko i mléčné výrobky a naopak zelenina jim prospívá. Je velmi pravděpodobné, že pokud máte tuto skupinu a doposud jste jedli maso, po jeho vysazení z jídelníčku pocítí vaše tělo i duše příjemné změny. Skupina A se vyznačuje citlivým imunitním systémem a je tak háklivá na infekční a srdeční onemocnění a zvýšené je u ní i riziko diabetu a rakoviny.

Co nejíst?

Nevhodné jsou živočišné produkty, především červené maso, mléko a výrobky z něj. Právě živočišné bílkoviny jsou totiž nejčastějšími viníky nezdravého přibírání na váze u skupiny A.

Co jíst?

Maso

Žádný druh masa nelze této skupině doporučit. Pokud si však bez masa nedokážete představit život, alespoň postupně nahrazujte červené masem drůbežím a rybami.

Mléko & vejce

Z mléčných výrobků tato skupina snáší pouze část výrobků kysaných, jogurty a kefír. Výrobkům z plnotučného mléka i mléku samotnému by se tito lidé měli vyhnout nejlépe úplně. Pokud to z nějakého důvodu není možné, nahraďte kravské mléko kozím, které je lépe stravitelné. Vhodné je omezit i konzumaci vajec. Mléčné výrobky lze do značné míry nahradit těmi sojovými – sojové mléko, smetana, sýry, tofu atd.

Tuky & oleje

Na tuky je krevní skupina A citlivá, proto s nimi šetřeme. Lžíce olivového nebo lněného oleje však příznivě působí na zažívání a vylučování.

Luštěniny & ořechy a semena

Jelikož u skupiny A ve velké míře odpadá příjem živočišných bílkovin, je třeba je nahradit rostlinnými, které jsou bohatě zastoupeny právě v luštěninách, semínkách a ořeších. Zvláště vhodné jsou: sója, fazole, čočka, dýňová a slunečnicová semínka a arašídy. Ty si dopřávejte opravdu často, obsahují totiž lektin, který zabraňuje rozvoji rakoviny.

Obiloviny

Pečivo a obiloviny jsou pro skupinu A poměrně vhodné v případě, že netrpíte zvýšenou tvorbou hlenu. Nejvhodnější je amarant a pohanka, z pečiva je dobrý chléb z naklíčených zrn, rýžové, žitné, ovesné a sojové pečivo. Celozrné a bílé pšeničné pečivo je méně vhodné.

Zelenina

Zelenina by měla tvořit hlavní a nejdůležitější složku potravy. Jezte ji často a hodně. Nejvhodnější je syrová nebo uvařená v páře. Z těch nejprospěšnějších druhů můžeme jmenovat např. brokolici, česnek, artyčoky, kapustu, špenát, dýni, cibuli, mrkev nebo kedlubnu.

Ovoce

Ovoce si dopřávejte klidně třikrát denně. Nejprospěšnější jsou bobuloviny a blumy. Například blumy, třešně, fíky, meruňky, borůvky nebo ananas. Méně vhodné jsou exotické plodiny jako banán, mango, papája, kokosové ořechy a citrusy kromě citronu.

Tekutiny

Vhodné jsou bylinné povzbudivé čaje a nápoje. Poohlédněte se po aloe, echinacee, vojtěšce, lopuchu a hlohu. Vhodné jsou šťávy z výše zmíněných druhů ovoce a také červené víno (sklenka denně), káva a zelený čaj. Vyhněte se čaji černému, pivu, limonádám, minerálkám a destilátům.

Koření & chuťové přísady a jiné

Správná volba koření dokáže povzbudit chatrný imunitní systém skupiny A. Koření na bázi sóji, jako tamarid, miso a sójová omáčka jsou nejvhodnější. Slaďte například melasou. Výborné a zdravé jsou mořské řasy. Do se dochucovadel týče, jediná vhodná je hořčice. Vyhnout byste se měli octu a tím pádem i kečupu, protože komplikuje vaše trávení.

Autor:
Publikováno: 25. 4. 2013 20:40 Nahlásit obsah
Loading...