Strava podle krevní skupiny - skupina AB

Strava podle krevní skupiny - skupina AB

Věříte, že o tom, jak vypadáte, rozhoduje i vaše krevní skupina? Jak je možné, že jedno a totéž jídlo někomu prospívá a jinému činí potíže? Jak to, že někteří lidé přiberou, i když jí jen zeleninu a ovoce a jiní se můžou cpát, čím se jim zachce a není to na nich znát? Poznejte správnou stravu pro vaši krevní skupinu. V tomto díle pro skupinu AB.

Máte-li jinou krevní skupinu, následujte tento rozcestník:

 

Skupina AB

Skupina AB je ze všech krevních skupin tou nejvzácnější. Vyskytuje se pouze u 2-5 % světové populace. V něčem je podobná skupině A, v něčem zase skupině B a občas se krevní skupina AB chová jako spojení obou těchto skupin.

Co nejíst?

Co se stravování týče, ve zkratce můžeme říct, že potraviny, které jsou nevhodné pro skupinu A nebo B, budou nevhodné rovněž pro skupinu AB. Výjimkou jsou rajčata. Ta jsou to skupinu A i B zakázanou potravinou, ale skupina AB jich může jíst, co hrdlo ráčí. Pokud se snažíte zhubnout, vyhněte se těmto potravinám, které způsobují váhový přírůstek: červené maso, fazole, semínka, kukuřice, pohanka a pšenice. Naopak sáhněte po tofu, mořských plodech, mléčných výrobcích, zelené zelenině, mořských řasách či ananasu.

Co jíst?

Maso

Skupina AB se zcela bez živočišných proteinů neobejde. Doporučují se vesměs masa vhodná pro skupinu B, tedy skopové, jehněčí, králičí a z drůbeže krůta a bažant. Vynikajícím zdrojem bílkovin jsou pro krevní skupinu AB mořské plody. Pokud se ve vaší rodině vyskytla rakovina prsu, zařaďte do jídelníčku měkkýše. Jedlý hlemýžď totiž obsahuje lektin, který tělu napomáhá ničit napadené buňky.

Mléko & vejce

Nejvhodnější z mléčných výrobků jsou ty zakysané, obsahující jogurtovou kulturu. I vejce jsou pro výživu podle krevní skupiny AB vhodná.

Tuky & oleje

Prakticky jediným vhodným olejem je pro skupinu AB olej olivový, který je velmi prospěšný. Lněný či řepkový olej vám také neublíží, ale slunečnicovému, sezamovému a kukuřičnému oleji se vyhněte.

Luštěniny & ořechy a semena

Všechna semínka obsahují lektiny, které u krevní skupiny AB potlačují produkci inzulinu. Proto jezte ořechy a semena s mírou. Podobně jako krevní skupina A si však můžete bez obav pochutnávat na arašídech. Luštěniny obecně jsou pro vás vhodné. Jezte čočku pro její protirakovinné účinky.

Obiloviny

Obiloviny nejsou pro skupinu AB výraznější komplikací. Konzumovat můžete dokonce i pšenici a výrobky z ní, ale nepřehánějte to. Pšeničná zrna jsou totiž pro váš žaludek příliš kyselinotvorná. Vhodné je pečivo z ovesné, sojové a rýžové mouky a z naklíčené pšenice. Vyhněte se pohance a kukuřičné mouce.

Zelenina

Co se zeleniny týče, zde se omezovat opravdu nemusíte. Většina druhů zeleniny, která je vhodná pro skupinu A nebo B, je vhodná i pro vás. Vyhýbejte se pouze kukuřici a výrobkům z ní. Příliš vhodné nejsou ani papriky, ředkvičky nebo avokádo. Naopak brambor (včetně těch sladkých) se bát nemusíte, naopak jsou pro vás vhodnou potravinou.

Ovoce

Z ovoce si vybírejte zásaditější druhy. Vhodné jsou blumy a hroznové víno. Místo banánů si dopřejte raději meruňky. Velmi prospěšný je ananas. Z jídelníčku vyřaďte pomeranče a mango.

Tekutiny

Pokud začnete každý den sklenicí horké vody s čerstvě vymačkanou citronovou šťávou, zbavíte tak tělo hlenu, který si nahromadilo během spánku. Během dne je pak vhodná například grapefruitová nebo mrkvová šťáva. Vhodný je také zelený čaj a čaje z vojtěšky, ženšenu, heřmánku či šípku. Také káva je pro vás vhodná. Vyhněte se limonádám, pomerančovým šťávám a džusům a černému čaji.

Koření & chuťové přísady a jiné

V první řade nahraďte sůl tou mořskou. Dále je doporučován česnek, kari, křen a miso ze sojových bobů. Vyhněte se všem nakládaným pochoutkám (např. kyselé okurky) a kečupu, které zatěžují žaludek a nemají ve stravě podle krevní skupiny AB co dělat.

Autor:
Publikováno: 26. 5. 2013 18:13 Nahlásit obsah
Loading...