Víte, co se stane s vaším tělem, když sníte kousek čokolády?

Víte, co se stane s vaším tělem, když sníte kousek čokolády? Zdroj: www.shutterstock.com

Čokoláda bezesporu patří mezi jednu z největších slabostí žen. A není divu – funguje totiž jako sladké antidepresivum. 16 procent žen se dokonce přiznalo, že dají přednost tabulce čokolády před sexem. Podívejte se na to, co dokáže kousek této božské sladkosti udělat s vaším tělem.

10 minut:

  • Tryptofan obsažený v čokoládě podporuje produkci serotoninu. Díky tomu letí vaše nálada vzhůru.
  • Zlepšuje se prokrvení mozku, rozšiřují se cévy. Je to to nejlepší, pokud máte před sebou zkoušku ve škole nebo důležitý úkol v práci.
  • Začíná se snižovat krevní tlak. Ustupuje únava, nervozita i bolest hlavy.
  • Máte zuby zapatlané od čokolády? To vůbec nevadí. Kakaové máslo vytváří na vašich zubech film, který brání v rozmnožování bakterií.

30 minut:

  • Čokoláda je bohatá na obsah theobrominu. Ta vám pomůže bojovat s nepříjemným kašlem. Je totiž účinnější než kodein.
  • Vaše pokožka je chráněna díky obsahu antioxidantů a flavonoidů.
  • Zásobuje naše tělo vitamíny B1, B2, B3, E a dalšími látkami, jako je kalcium, hořčík, sodík, draslík, fosfor a železo.

Jíst čokoládu se vyplatí! Zdroj: www.shutterstock.com

Po několika dnech s pravidelnou dávkou čokolády:

  • Flavonoidy zvyšují množství oxidu dusnatého v krvi, čímž se chráníte proti vzniku cukrovky.
  • Hladina stresových hormonů se pomalu, ale jistě snižuje. Svět začíná být opět růžový.
  • Stále vás honí mlsná? Dejte si kousek kvalitní čokolády. Můžete si být jistá, že chutě zmizí.

Při pravidelné konzumaci:

  • Vaše srdíčko vám děkuje. Snižujete totiž riziko kardiovaskulárních chorob.
  • Budete zas o něco chytřejší. Flavonoidy a hořčík mají pozitivní vliv na vaši paměť.
  • Zpomaluje proces stárnutí a to díky antioxidantům.
  • Vaše budoucí děti budou šťastnější. Prokázalo se totiž, že děti, jejichž matky si v těhotenství dopřávaly čokoládu, jsou méně bojácné a více se směji.

Máte chuť na čokoládu? Zdroj: www.shutterstock.com

Důležité upozornění!

V obchodě si dejte záležet na výběru té správné čokolády. Čokolády s nízkým obsahem kakaa a vysokým podílem cukrů a tuků vám více uškodí, než prospějí. Vybírejte tedy čokolády obsahující více jak 70 % kakaa.

Všeho s mírou. To, že je čokoláda zdraví prospěšná, neznamená, že každý den můžete zbaštit celou tabulku. Dva až tři kousky denně vám budou stačit.

Autor:
Publikováno: 19. 10. 2016 09:20 Nahlásit obsah