10 přírodních sladidel, díky kterým zapomenete na cukr

10 přírodních sladidel, díky kterým zapomenete na cukr Zdroj: Shutterstock.com

Chcete mít život co nejsladší, a tak si pravidelně dopřáváte čokoládu, jíte gumové medvídky, anebo pijete colu? Jenže ouha, cukr vašemu zdraví rozhodně neprospívá. A co navíc: energetická hodnota 100 gramů bílého cukru je dokonce 398 kilokalorií! Pokud se nedokážete zřeknout sladkého, zkuste přírodní náhražky, kterými si svůj život také osladíte!

10. Kokosový cukr

Zdroj: Brightside.me

Navzdory tomu, že kokosový cukr vykazuje vysokou energetickou hodnotu, má nízký glykemický index. Také je chutově lepší než klasický bílý cukr.

Kam přidávat? Do čehokoli, co sladíte. Třeba do kávy.

9. Ječmenný slad

Zdroj: Brightside.me

Vynikající a zdravou náhražkou bílého cukru je také ječmenný slad. Dokáže zrychlit váš metabolismus, posílit imunitu a dokonce zlepšit zrak.

Kam přidávat? Zkuste ho využít při pečení sladkých buchet, koláčů nebo zákusků. Těstu dodá zajímavou chuť a po upečení si budete jistě chválit křupavou kůrčičku.

8. Agávový sirup

Zdroj: Brightside.me Agávový sirup je sladší než klasický bílý cukr. Tudíž ho můžete přidávat v menších dávkách. Navíc je mnohem zdravější, protože je bohatý na draslík, vápník a železo.

Kam přidávat? Do nápojů a koktejlů. Agávový sirup není tak hustý jako med a ve vodě se dokonale rozpustí.

7. Melasa

Zdroj: Brightside.me

Melasa je bohatá na minerály a vitamíny, zejména typu B. Chutná stejně jako cukr, pokud byste ji ochutnávala poslepu, tak určitě nepoznáte rozdíl.

Kam přidávat? Do kávy a čaje. Skvělá je také do pečených moučníků.

6. Datle

Zdroj: Brightside.me Sušené datle jsou skvělou náhražkou cukru. Nejen, že obsahují spoustu vitamínů a minerálů, mají v sobě i pro trávení prospěšnou vlákninu.

Kam přidávat? Pomleté jsou skvělé k oslazení moučníků a dezertů. Používají se také v raw kuchyni.

strana 1 / 2
Autor:
Publikováno: 13. 9. 2017 10:06 Nahlásit obsah