I na dovolené můžete žít zdravě

I na dovolené můžete žít zdravě Zdroj: shutterstock.com

Pokud jste běžně zvyklí zdravě žít, může se vám při cestování stát, že váše zdravé návyky jsou najednou ty tam. Na dovolené se přece nikdo nechce omezovat a na cvičení nezbývá moc času. S trochou plánování a snahy je však možné si udržet svůj přístup k jídlu a cvičení, ať jste kdekoliv. Těchto 10 tipů vám pomůže cestovat zdravěji.

1. Zjistěte, jaké máte možnosti

Dříve, než se vydáte na cestu, pokuste se najít, jaké jsou v místě vaší dovolené obchody s potravinami nebo obchody se zdravou výživou a najděte si několik dobře hodnocených restaurací, kde nabízí dostatek zdravých jídel. Trochu předchozho pátrání na internetu vám pak na místě ulehčí hledání a nebude pro vás tak těžké zůstat u svého obvyklého jídelníčku.

2. Zdravé snídaně a obědy

Pokud si jídlo rozdělíte tak, že si snídani uděláte sami, oběd si sbalíte s sebou a na večeři si zajdete do místní restaurace, budete mít možnost objevovat místní speciality a zároveň budete mít to, co jíte, pod kontrolou. Protože poznávání nových jídel k cestování patří, nebojte se jíst venku, pouze se vyhněte tomu, aby to tak bylo s každým jídlem dne. Nechcete přece zruinovat svou dietu, ani svou peněženku. 

Zdroj: shutterstock.com

3. Dostatek spánku

Dostatek spánku je také součástí zdravého životního stylu a na cestách je často podceňován. Práce na služební cestě nebo zábava na dovolené jsou pro nás v tu chvíli nejdůležitější, a tak ze spánku ubíráme. Pro silný imunitní systém a správnou funkci našeho těla je však spánek nezbytný. Udělejte ze spánku svou prioritu i mimo domov a dopřejte si ho dostatek. 

4. Sportovní aktivity

Nezapomínejte na svůj pravidelný trénink, jen protože jste na dovolené. Vyhledejte místní fitko, lekce jógy nebo bazén a dopřejte svému tělu trochu pohybu. Pokud jste u moře, jděte surfovat. Cvičení vůbec nemusí být ztrátou času. Naopak, je to možnost, jak se dostat mezi místní a možná i získat nové přátele. 

Pokud nechcete utrácet peníze za různé lekce, není nic jednoduššího než si sestavit vlastní workout. Stačí nakombinovat pár obyčejných cviků jako jsou kliky, dřepy, sedy lehy a nic nepokazíte ani obyčejným během. A co pak teprve celodenní chození po památkách - ani si nevšimnete, že jste ušli třeba 15 kilometrů.

Zdroj: shutterstock.com

5. Na cestu si zabalte vlastní jídlo

Nejlépe se vyhnete nezdravým a zpracovaným jídlům, když si s sebou na cestu zabalíte vlastní jídlo a svačiny. Jedině tak budete vědět, co přesně jíte. Pokud máte místo v kufru, můžete přibalit své oblíbené tyčinky, ořechy a další svačinky, po kterých můžete sáhnout kdykoliv vás překvapí nečekaný hlad. 

6. Dostatek vody

Dostatek tekutin je klíč k tomu, abyste se cítili dobře. Nezapomeňte si vzít prázdnou láhev už na letiště, kde jí po projití kontrolou můžete naplnit. Láhev pak noste všude s sebou a snažte se pít dostatek čisté vody. Pokud cestujete do oblasti, kde je tepleji nebo více vlhko, pokuste se pít více vody, než jste zvyklí. 

Zdroj: shutterstock.com

7. Chůze

Vaši cílovou destinaci nejlépe prozkoumáte po svých. Chůze se dá navíc počítat jako cvičení. Vezměte mapu, nebojte se ztratit se a zase se najít a opravdu objevovat všechna zákoutí, vůně a zvuky. Možná objevíte místa, která nejsou v žádném průvodci. 

8. Půjčte si kolo

Dalším ze způsobů, jak poznat okolí a zároveň mít dostatek pohybu, je projet místo na kole. Ve většině měst najdete sdílená kola, která si můžete půjčit opravdu za pár korun. Pokud máte více času, můžete si udělat i delší výlet s piknikem nebo se přihlásit na cyklistickou tour po městě. 

Zdroj: shutterstock.com

9. Rozumějte tomu, co si vybíráte

Při cestování je užitečné mít po ruce malý slovník, který se vám může hodit v různých situacích a pomoci vám může i při výběru jídla. Pozorní buďte zejména, pokud máte speciální dietu. V takovém případě plánujte dopředu a potraviny, které nesmíte, si napište i s jejich překladem. 

10. Zabalte vše z vaší zdravé rutiny s sebou

Zabalte si s sebou oblečení a obuv vhodnou na sport. Bude pak těžší hledat výmluvy. Pokud pravidelně berete vitamíny nebo suplementy, nezapomeňte ani na ně. Zkrátka se pokuste s sebou zabalit vše, co tvoří vaši běžnou zdravou rutinu. Vzít si své vitamíny se může zdát jako maličkost, jakmile se ale budete držet jednoho ze svých zdravých návyků, nebude tak těžké pokračovat i s dalšími. 

Zdroj: shutterstock.com

Publikováno: 9. 9. 2018 11:00 Nahlásit obsah
Loading...