Jak nepřibrat o Vánocích? Díky těmto fíglům si o svátcích dopřejete, ale nepřiberete ani deko navíc

Jak nepřibrat o Vánocích? Díky těmto fíglům si o svátcích dopřejete, ale nepřiberete ani deko navíc Zdroj: Shutterstock.com

Cukroví, kapru s bramborovým salátem, chlebíčkům a dalším dobrůtkám se o Vánocích zkrátka nedá odolat. O to horší ale je, když si po novém roce stoupnete na váhu a ručička vám ukáže o několik kilogramů navíc. No, není to k zbláznění? Prozradíme vám ale několik fíglů, díky kterým si na Vánoce dopřejete, ale nepřiberete ani deko navíc. Zde jsou!

Jezte s mírou

Chcete se do dalšího roku přehoupnout se stejnou váhou, jakou máte v současnosti? Když se vám to podaří, můžete si jenom pogratulovat. V každém případě do sebe během vánočních svátků necpěte mezi jednotlivými denními chody kvanta vánočního cukroví. Uvědomte si, že vše, co do sebe dostanete, má určitou kalorickou hodnotu.

Zdroj: Shutterstock.com Těchto dobrůtek se ale nevzdávejte, dejte si pouze menší porce denních jídel a sem tam si bez obav zobněte pár kousků vánočního cukroví. Snažte se přitom o to, aby váš denní energetický příjem byl stejný jako před svátky. Počítejte ale s tím, že 100 gramů oblíbeného slepovaného lineckého má energetickou hodnotu 2200 kJ a 100 gramů vanilkových rohlíčků dokonce 2450 kJ.

Tip: Kromě cukroví si na vánoční stůl dejte také ovoce. Ideálně mandarinky, pomeranče, hrozny a jablka. Díky tomu budete mít po ruce zdravou svačinku i pravidelný přísun vitamínů.

Nečekejte na zlaté prasátko

To nejhorší, co pro své tělo můžete udělat, je přes den držet půst a večer se pořádně nacpat všech vánočních dobrůtek. Jste už přece velcí a na zlaté prasátko věřit nemusíte. Proto jezte i v průběhu dne. Je to to nejlepší, co můžete udělat pro své zdraví.

Připravte si zdravé varianty vánočních pokrmů

Vánoční pokrmy nemusí být těžké a vysokokalorické. Zkuste vsadit na jejich odlehčené varianty. Třeba tradiční jednohubky nemusíte připravovat z veky nebo rohlíků, stačí vám k nim třeba plátky papriky, okurky či rajčete spolu s ochuceným tvarohovým sýrem. K zeleninovým jednohubkám jsou výborné také ochucené jogurtové dipy.

Ani na klasické chlebíčky nemusíte používat tučné pomazánky, zkuste si připravit jejich zdravější alternativu třeba v podobě tvarohových pomazánek. Tradiční bramborový salát můžete pojmout také jinak. Část majonézy v něm můžete nahradit krémovým bílým jogurtem.

Zdroj: Shutterstock.com

Hýbejte se

Během vánočních svátků neseďte jenom doma, každý den vyrážejte ven alespoň na půlhodinovou procházku. Dostanete se na čerstvý vzduch a protáhnete se, díky čemuž se vám zvedne nálada a zrychlí metabolismus. Takovou hodinovou procházkou spálíte 840 kJ, hodinovou rychlou chůzí až 1500 kJ a hodinovým bruslením až 1900 kJ. Když vyrazíte na běžky nebo vytáhnete sjezdové lyže, spálíte toho ještě víc!

Dodržujte pitný režim

Vzhledem k množství pokrmů, které do sebe během svátků dostanete, nezapomínejte ani na pravidelný pitný režim. Za den byste měli vypít alespoň dva litry čisté neperlivé vody.

Nepřehánějte to s alkoholem

K vánočním svátkům tradičně patří sklenka něčeho ostřejšího. Velmi oblíbený je vaječný likér, svařák, vánoční punč anebo míchané nápoje všeho druhu. Ovšem nic se nemá přehánět. Alkoholické nápoje totiž samy o sobě obsahují velké množství kalorií. Třeba jedno deci tradičního vaječného likéru má až 1400 kJ, a to je pořádná dávka energie!

Autor:
Publikováno: 17. 12. 2018 13:00 Nahlásit obsah
Loading...