K vysněné postavě jedině se zdravým přístupem

K vysněné postavě jedině se zdravým přístupem Zdroj: shutterstock.com

Kdo by nechtěl mít postavičku jako lusk? Zvlášť, když na nás propadlé pupíky a útlá ramínka útočí ze všech stran - z televize, časopisů, výloh obchodních domů. Jenže je třeba si uvědomit, že za skvělou postavou se skrývá nekonečné plánování toho, co bude k obědu... a k večeři... a ke svačině a také pořádná dřina nejen v posilovně, ale i v hlavě.

Dnešní doba je nemilosrdná

Míry, které společnost považuje za přitažlivé, se časem mění, ale dávno je pryč éra, kdy všichni opěvovali postavy "barokních andělíčků". Dnešní doba si diktuje štíhlost, kterou vídáme ve filmech, hudebních klipech, módních časopisech, prostě všude kolem nás. Krásné a hlavně hubené dámy se na nás culí a nám ostatním nezbývá nic jiného, než tiše závidět... nebo hlasitě.

Jenže málokdo už pak ví, že za vysportovanými postavami známých zpěvaček a hereček, které vídáme na obrazovkách, většinou stojí každodenní cvičení pod dohledem trenérů a vyvážený jídelníček ušitý na míru výživovými odborníky. Je důležité si uvědomit, že tyto dámy nemají normální zaměstnání, ale že je živí jejich vlastní tělo. Jeho údržba vyžaduje nejen mnoho peněz, ale také hlavně času, který je třeba pořádně organizovat a který se úplně neslučuje s osmihodinovou pracovní dobou. 

Tento fakt si ale spousta z nás neuvědomuje a myslí si, že se úspěšné dámy s božským tělem už narodily nebo jim prostě stačí sem tam vynechat nějaké jídlo. Tak proč to nedělat také, že? Ze sem tam se ale stane pravidlo a z pravidla se může vyvinout jedna z poruch příjmu potravy, která v tichosti číhá na každého z nás. I na ty slavné, jak dokazuje aktuální příběh jedné z úspěšných českých biatlonistek, která sice rozdávala úsměvy na všechny strany, ale uvnitř jí hlodal pocit, že i přes náročné tréninky je stále tlustá, takže se u ní časem vyvinula bulimie. Dnes už dotyčná ví, že záleží na zdravé a pravidelné stravě a hlavně na psychické pohodě.

Psychická pohoda, to je nejvíc

Ano, psychika je mocná čarodějka a může téměř za vše v našich životech, pokud se totiž necítíte dobře, většinou se vám nedaří ani jiné věci a naopak. A abyste se cítili skvěle, je třeba si vše pořádně naplánovat - i zdravý životní styl a hubnutí. K tomu skvěle poslouží třeba Deník zdravého hubnutí od společnosti Clever Minds, se kterým si můžete lehce nastavit svůj vlastní režim a sledovat své úspěchy. 

Je vědecky dokázáno, že pokud si lidé zapisují své úkoly a ty splněné potom rukou odškrtávají, vede to k úspoře času, k lepší přehlednosti dne i větší produktivitě, a tím pádem i k dobré psychické kondici. Říkáte si neustále, že musíte začít běhat, vařit si doma, chodit do posilovny, lépe jíst, více chodit pěšky apod., ale vždy vše ztroskotá na tom, že to odkládáte na příští pondělí? Tak si to začněte psát jako já! Ne že bych přímo potřebovala hubnout, ale začít dodržovat zásady zdravého životního stylu není na škodu. A co je psáno, to je dáno, takže už nemám další výmluvy, proč nejít s kámoškou na squash.

Zdroj: shutterstock.com

Sledujte své úspěchy

Své cíle nyní zanáším do Deníku zdravého hubnutí, který byl sestavený odborníky a výživovými poradci. Najdete v něm pětiměsíční program, do kterého zaznamenávám pokroky nového životního stylu. Začala jsem od výchozího stavu, ať mám s čím porovnávat budoucí úspěchy. Dále je v deníku prostor pro týdenní plánování úkolů a aktivit, jídelníčku, pitného režimu i spánku, který je v cestě za vysněnou postavou neméně důležitý. Také si poctivě zapisuji váhu a hlavně míry, které jsou důležitější než váha samotná. Na konci týdne si vždy vyhodnocuji, co se mi povedlo a na čem je ještě potřeba zapracovat. 

Tím, že si budete vaše pokroky zapisovat ručně, navyknete si na určitou rutinu, na kterou se budete těšit. Stejně jako já nebo nadšená uživatelka paní Líba, která deník dostala od své lékařky a s jeho pomocí zhubla už více než 10 kilogramů. “Deník používám už dva měsíce a jsem šťastná, že se ke mně dostal. V mnoha ohledech mě zachraňuje od toho, abych vzdala svoje snažení o zdraví a pěknou postavu. Už jsem si kolikrát říkala, že když už jsem několikrát sešla z cesty zdravého životního stylu, tak už to nemá cenu, pak jsem se ale podívala do deníku a ono to nebylo tak strašné, jak jsem si myslela. Když jím listuji zpátky, jsem hrdá na to, co jsem dokázala. Vyhovuje mi psát si týdenní cíle a pak si v neděli večer sednout a hodnotit je. Prostě se ke mně dostal v pravý čas a já jsem za něj vděčná."

Ano, existují i různé mobilní aplikace, které nám pomáhají hlídat jídelníček, počítat spálené kalorie nebo připomínají pitný režim, ale tyto aplikace nikdy nevynahradí drsný povrch a nezaměnitelnou vůni papírových stránek. Deník zdravého hubnutí se také nikdy nevybije, ani se jeho popsané listy neztratí v nenávratnu při softwarové chybě. Navíc v mobilu nebo na počítači si nemůžete při hovoru se svou láskou čmárat do růžku sešitu zamilovaná srdíčka nebo označovat dny, kdy se za vámi ohlédl krásný kluk v tramvaji. Nic totiž nevynahradí ten příjemný pocit zadostiučinění, když perem přeškrtnete splněný počet dřepů či uběhnutých kilometrů nebo když si do sloupečku zaznamenáte další úbytek centimetrů na problémových stehnech. Ach!

Nyní je jen na vás, jak naložíte s tou otřepanou větou: "Už se sebou musím začít něco dělat!"

Autor:
Publikováno: 4. 5. 2018 08:30 Nahlásit obsah