Kompletní přehled oříšků a semínek! Jak pomáhají vašemu zdraví?

Vlašské ořechy

Vlašské ořechy by měla mít každý měsíc po ruce každá žena – zlepšují náladu a zmírňují příznaky premenstruačního syndromu. V porovnání s ostatními ořechy obsahují největší množství antioxidantů, které chrání tělo před rakovinou, onemocněním srdce a dalšími chorobami.

Kešu

V kešu najdeme množství železa a zinku. Ty pomáhají okysličovat naše buňky, čímž zlepšují náš zrak a paměť.

Pistácie

Pistácie jsou o něco méně kalorické než ostatní ořechy, hodí se tak skvěle i do diety. Obsahují hodně draslíku a tím prospívají našemu nervovému systému a také svalům. Vědci prokázali, že denní konzumace pistácií (cca 60 gramů) může snížit riziko vzniku rakoviny plic.

Makadamové ořechy

Na makadamové ořechy je třeba dát si pozor, protože obsahují nejvíce kalorií ze všech ořechů. Jejich střídmá konzumace však dokáže přispět ke snížení cholesterolu a cukru.

Makadamové ořechy mohou snížit cholesterol Zdroj: www.shutterstock.com

Para ořechy

Tyto ořechy můžeme označit jako „zázračné“. Jsou zdrojem selenu, který dokáže tělo chránit například před rakovinou prsu, kostí i prostaty.

strana 2 / 4
Autor:
Publikováno: 22. 3. 2018 07:00 Nahlásit obsah