Nevěřte všemu, co vám navykládají "odborníci" na zdravý životní styl. Nemusí to být pravda

Nevěřte všemu, co vám navykládají "odborníci" na zdravý životní styl. Nemusí to být pravda Zdroj: Shutterstock.com

Zdravý životní styl je v současnosti skloňován ve všech pádech. Abychom byli zdraví, šťastní a spokojení, musíme se dostatečně hýbat, zdravě jíst a vydatně spát. Někteří vyznavači zdravého životního stylu však propagují věci, které mohou našemu tělu ve skutečnosti ublížit. Neskočte tedy hned na špek a nedejte na zaručené tipy rádoby "odborníků".

Mýtus 1: Ergonomické křeslo nám prospívá víc než klasická kancelářská židle

Zdroj: Brightside.me Ergonomická křesla využívaná v kancelářích jsou v posledních letech propagována jako prevence bolesti zad. Některé vědecké studie ovšem dokazují, že jde jenom o komerční trik. Špatně zvolené ergonomické křeslo však může spíš nastartovat další problémy s vaší páteří.

Než se pro nákup tohoto kusu kancelářského nábytku rozhodnete, nejprve byste si jej měli sami na sobě zkusit otestovat. Zjistěte, zda je křeslo výškově nastavitelné, zda má opěrku hlavy a nastavitelné područky; a co je nejdůležitější - zda je pohodlné také pro vaše záda. 

Mýtus 2: Naše tělo potřebuje pravidelný detox

Zdroj: Brightside.me

Pokud holdujete pravidelné detoxikaci svého těla bez toho, abyste se poradili s lékařem, můžete si zadělat na pořádný zdravotní problém. Tento názor zastává například profesorka z Drexel University v americké Philadephiy Stella L. Volpeová, jejíž výzkum potvrdil, že metody detoxikace jako časté hladovění, pití šťáv či klystýry nemají na lidské zdraví nějaký zásadní pozitivní dopad.

Její výzkum ovšem ukázal, že pravidelná detoxikace ovlivňuje naše tělo spíš negativně: Jde o problémy s mikroflórou, nadýmání, zvracení, nemoci žaludku nebo možné selhání jater. Volpeová jako zdravější a bezpečnější alternativu očisty našeho těla navrhuje jíst více ovoce a zeleniny.

Mýtus 3: Pozitivní myšlení je klíčem k našemu duševnímu zdraví

Zdroj: Brightside.me Podle psychologů je kladný vliv pozitivního myšlení na naše mentální zdraví až příliš přeceňován. Podle nich může být pozitivní myšlení pro naši psychiku dokonce nebezpečné, protože zužuje naše vnímání reality a omezuje naši schopnost počítat i s negativními důsledky a riziky. Tato skutečnost může vést k neurózám, úzkostem i depresím.

Psychologové naopak říkají, že bychom od sebe neměli odříznout všechny negativní myšlenky a pocity. Můžeme je použít k tomu, abychom porozuměli skutečné situaci a dokázali na ni dobře zareagovat.

Mýtus 4: Čím je maso lososa červenější, tím je zdravější

Zdroj: Brightside.me Jde o tvrzení, kterému také nevěřte. Červenější barva v případě lososa rozhodně není ukazatelem jeho čerstvosti nebo kvality. Intenzivně červenou barvu masa totiž mají divoká plemena losososa. Tučnější plemena lososů, která jsou bohatá na omega-3 mastné kyseliny, mají ve skutečnosti maso mnohem bledější.

Mýtus 5: Veškeré ovoce a zeleninu bychom  měli loupat

Zdroj: Brightside.me Opak je pravdou. Podle odborníků na výživu bychom neměli většinu ovoce a zeleniny vůbec loupat. Jde dokonce o cuketu nebo kiwi. Tím, že z nich odstraníme slupku, ochudíme se o velké množství vlákniny i minerálních látek, vitaminů a antioxidantů. Ptáte se, jak tedy očistit takové kiwi? Pečlivě jej omyjte a pak jemně odrhněte kartáčem. 

Mýtus 6: Před cvičením se protáhněte na podložce

Zdroj: Brightside.me

Protahujete se před tréningem na podlaze nebo venku na trávě? Pozor, ať se nezraníte! Toto statické protahování před samotným cvičením či tréningem nezahřívá svaly, čímž si můžete přivolat nepříjemné zranění. Většina trenérů propaguje cvičení na zahřátí, díky němuž zvýšíte svůj výkon a navíc zamezíte úrazům vzníklým z následující fyzické zátěže.

Jako cvičení na zahřátí můžete zvolit 5minutový běh nebo jízdu na kole, ale i speciální rozehřívací cviky, které zvýší vaši tepovou frekvenci.

Autor:
Publikováno: 2. 11. 2018 13:00 Nahlásit obsah
Loading...