Těmito nezdravými návyky si nevědomky ničíte zdraví

Těmito nezdravými návyky si nevědomky ničíte zdraví Zdroj: Shutterstock.com

Každý den pečlivě dodržujete osobní hygienu, cvičíte, snažíte se zdravě jíst... I přesto si možná nevědomky ničíte zdraví. Kde je zakopaný pes? Možná v tom, že si některé nezdravé návyky vůbec neuvědomujete.

Používáte plastové nádoby

Pijete z plastových kelímků, jíte z plastových talířů nebo používáte plastové příbory? V tom případě si zkontrolujte, zda neobsahují zdraví nebezpečnou chemickou látku bisfenol A (BPA). Tato látka je vlastně syntetickým estrogenem, který napodobuje hormony našeho těla.

Bisfenol A je škodlivý i v malých dávkách - v lidském těle narušuje normální hladinu hormonů, ovlivňuje činnost endokrinního systému, některé vědecké studie mluví také o tom, že zvyšuje riziko vzniku rakoviny.

Vynecháváte svačiny

Pokud si nedáváte svačiny a pouze snídáte, obědváte nebo večeříte v naději, že ručička na váze půjde směrem dolů, asi vás zklameme: Je to špatně. Toto vynechávání může vést k pomalejšímu metabolismu, a dokonce i k nárůstu hmotnosti. Navíc, když během dne nesníte dostatečné množství jídla, budete se cítit unavenější a podrážděnější.

Zdroj: Shutterstock.com

Začínáte den negativními myšlenkami

Pokud se hned po probuzení zaobíráte negativními myšlenkami, je to velmi škodlivé pro vaše psychické zdraví. Každé ráno se proto snažte vykročit pravou nohou a zkuste se těšit na to, co vás během dne čeká.

Negativně posuzujete své vlastní tělo

Hodnotíte sama sebe podle toho, jak vypadáte v zrcadle? Pokud své vlastní tělo hodnotíte pouze negativně a nedokážete se pochválit, šlapete tím nejen po vlastní úctě, ale srážíte si také sebevědomí.

Psychologové proto navrhují, abyste vyzkoušela pravý opak a začala se mít víc ráda: Podívejte se na sebe do zrcadla a řekněte si: "Dnes mi to ale sluší!" Čím častěji si tento pozitivní náhled na samu sebe budete připomínat, tím víc budete věřit tomu, že to tak opravdu je.

Zdroj: Shutterstock.com

Berete si večer do postele notebook nebo smartphone

Ještě než usnete, pustíte si ráda v posteli na dobrou noc oblíbený seriál nebo brouzdáte po Facebooku? Pokud si s sebou berete večer do postele notebook nebo telefon, můžete si zadělat na problémy se spánkem.

Právě modré světlo z obrazovek počítačů, tabletů a chytrých telefonů narušuje tvorbu spánkového hormonu melatoninu. Vaše tělo si myslí, že je stále den. Z jednoho dílu seriálu se tak může stát pět dílů, anebo surfováním po internetu strávíte rovnou hodiny. Toto počínání vám narušuje rytmus vnitřních hodin, hazardujete však také se svým imunitním systémem a zvyšujete u sebe riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

Autor:
Publikováno: 27. 2. 2018 10:13 Nahlásit obsah