Školačka nerozuměla příkladu z matematiky. Učitel jí látku vysvětlil přes okno

Školačka nerozuměla příkladu z matematiky. Učitel jí látku vysvětlil přes okno Zdroj: Courtesy Josh Anderson

Nejen školáci a studenti se v současnosti učí doma, protože jim koronavir zavřel školy. Domácí výuka probíhá díky online technologiím celkem snadno. V případě nové látky se však mnohdy objeví zádrhel. Své tom ví šesťačka Rylee Anderson, která nerozuměla jednomu příkladu z matematiky. Její učitel jí novou látku vysvětlil osobně, a to přes okno.

Žákyně šesté třídy se trápila s úkolem z algebry, učiteli napsala o pomoc

Dvanáctiletá Rylee Anderson žije v americké Jižní Dakotě. V důsledku pandemie koronaviru musela stejně jako jiné děti zůstat doma, kde absolvuje online školní výuku. Této dívce, která chodí do šesté třídy, matematika nikdy příliš dobře nešla. Když měla matematické příklady řešit kvůli uzavření školy sama doma, byl to pro ni ještě tvrdší oříšek.

S příkladem z algebry, který její třídě učitel zadal, se Rylee trápila velmi dlouho a nevěděla si s ním rady. Jelikož její rodiče nebyli zrovna doma, Rylee se nakonec rozhodla, že napíše e-mailem prosbu o pomoc rovnou svému učiteli. Jak uvádí CNN, Rylleenin vyučující Chris Waba na nic nečekal, vzal přenosnou tabuli a fixu a přijel své žačce vysvětlit příklad osobně. 

„I kdyby byli mí rodiče doma, s tímto úkolem by mi pravděpodobně nepomohli. Byl už poměrně složitý,“ vysvětluje dvanáctiletá školačka.

Zdroj: Shutterstock.com Výuka přes okno trvala deset minut

Rylee očekávala, že jí její učitel po prosbě o radu zavolá, nebo napíše zpátky e-mail. Jakým způsobem její vyučující Chris Waba k vysvětlení látky z algebry přistoupil, Rylee vážně překvapilo. Uslyšela nejprve, že někdo zvoní na jejich domovní zvonek. Když se podívala oknem na verandu, stál tam její učitel a měl u sebe fixu a přenosnou tabuli.

Chris Waba přitom neporušil žádná opatření, která zamezují šíření nového koronaviru. Přes okno zhruba během deseti minut své žačce vysvětlil několik rovnic a grafů, kterým nerozuměla. Rylee si při této neobvyklé výuce dělala poznámky. Na důkaz, že konkrétní postup chápe, jednoduše přikyvovala. „Vážím si toho, že přišel. Velmi mi pomohl k tomu, abych látce konečně porozuměla,“ říká k přístupu svého učitele šesťáčka Rylee.

Zdroj: twitter.com

Podle učitele šlo o okamžité rozhodnutí

Chris Waba, který učí na Madison Modele School už 27 let, tvrdí, že šlo o okamžité rozhodnutí. „Lépe se mi s ostatními komunikuje tváří v tvář nežli po telefonu. Myslím také, že když se potkám se svými studenty osobně, lépe danou látku pochopí. Jako učitelé jsme se v tuto chvíli dostali do této nestandardní situaci. Myslím, že nejraději bychom byli opět zpátky ve škole se svými třídami,“ myslí si americký učitel, který by si podle nás za svůj přístup zasloužil obrovský potlesk.

Autor:
Publikováno: 7. 4. 2020 10:21 Nahlásit obsah