Co se stane, když přestanete jíst chleba? Vaše tělo vám poděkuje

Co se stane, když přestanete jíst chleba? Vaše tělo vám poděkuje Zdroj: Shutterstock.com

Chléb je známý po celém světě a jen málokterý Čech by si svůj jídelníček dokázal bez něj představit. Je to potravina, kterou konzumují dospělí i děti ráno ke snídani, k určitým jídlům i k obědu a často i k večeři.

I přesto, že je chléb tak oblíbený, obsahuje vysoké množství sacharidů, stejně jako ovoce či těstoviny. Ačkoliv jsou sacharidy složkou, která je pro naše tělo nezbytná, je důležité si jejich přísun pečlivě hlídat a vybírat. Existují dva přístupy, jak nutriční poradci k sacharidům přistupují: příznivci první skupiny doporučují zvýšit příjem přírodních sacharidů, tedy ze zleniny a ovoce. Naopak druhá skupina spíše usiluje o úplné vynechání sacharidů ze stravy.

Tak či onak, vysoký příjem sacharidů není pro naše tělo tou nejlepší variantou. Co se tedy stane, když z našeho jídelníčku vyřadíme potraviny, které jsou bohaté na sacharidy?

Více energie

Když vyměníte bílou mouku za tu celozrnnou, která je skvělým zdrojem železa, hořčíků a vitamínů skupiny B, najednou se dostaví obrovský přísun energie. Mnoho lidí, kteří denně konzumují bílou mouku, trpí nedostatkem hořčíku, což právě způsobuje únavu.

Lepší trávení

Celozrnná mouka je také velmi prospěšná pro naše trávení. Je to z toho důvodu, že obsahuje vlákninu, která přímo působí na naše trávicí ústrojí a zajišťuje jeho správné fungování. Když trávení nefunguje tak, jak by mělo, mohou se dostavit nepříjemné zažívací potíže jako například zácpa.

Změna nálady

Nezdravé sacharidy, které jsme do těla dostávaly, ovlivňovaly dokonce i naši náladu. I přesto, že ze sebe po jejich vysazení budete mít dobrý pocit, možná nebudete mít tak úplně dobrou náladu. Mohou za to právě rafinované i nerafinované sacharidy, které zvyšují v mozku hladinu serotoninu, a právě ten stojí za naší dobrou náladou.

Zdroj: Shutterstock.com

Změna tvarů

Snížení sacharidů jde ruku v ruce s hubnutím. Jenže nenechte se zmást, i když se radujete, že ručička váhy jako mávnutím kouzelného proutku ukazuje nižší číslo, je to jen úbytek vody, nikoliv tuků.

Ochrana před nemocemi

V tomto případě je nutné snížit příjem rafinovaných sacharidů, které zvyšují hladinu mastných kyselin v organismu, což znamená, že zvyšují riziko srdečního onemocnění a diabetu 2. typu. Na místo těch rafinovaných do svého jídelníčku zařaďte celozrnné, které naopak snižují hladinu cholesterolu, a tím snížíte riziko srdečního onemocnění, obezity, diabetu 2. typu a mozkové mrtvice.

Autor:
Publikováno: 4. 8. 2018 09:00 Nahlásit obsah