Slavné mexické pivo Corona lidé neprávem spojují s koronavirem. Značce klesá prodej

Slavné mexické pivo Corona lidé neprávem spojují s koronavirem. Značce klesá prodej Zdroj: Shutterstock.com

Koronavirová nákaza, která se šíří světem, má velmi netradiční oběť. Je jí nečekaně slavné mexické pivo Corona. Jak potvrdil průzkum agentury YouGov, tato světoznámá značka se v posledních týdnech mezi spotřebiteli těší mnohem nižší oblibě. Mexické pivo tak doplácí na jazykovou podobnost s koronavirem.

Pivo Corona se stalo terčem vtípků

Mexické pivo Corona, které je pojmenováno podle sluneční koróny, tedy jasně zářícímu okolí Slunce, je kvůli svému názvu v poslední době terčem vtipů zejména na sociálních sítích. V USA, kde je toto pivo nejoblíbenější, se mu často přezdívá corona beer virus nebo beer coronavirus.

Někteří lidé však nezůstali pouze u vtípků. Jak ukázal průzkum agentury YouGov cílený na americké konzumenty, dospělí jsou v současnosti méně ochotní si tuto světoznámou značku kupovat. O ležáky značky Corona přitom mají nejnižší zájem za poslední dva roky.

Zdroj: Shutterstock.com Mexickému pivu klesá prodej

Nešťastné spojování piva Corona s novým typem koronaviru je patrné zejména v posledních dvou týdnech, kdy se koronavirová nákaza šíří prakticky po celém světě. Ačkoliv nemá mexické pivo Corona s koronavirem vůbec nic společného, statistika agentury YouGov, která se zaměřila na americké konzumenty, říká něco jiného.

Podle agentury YouGov je pivo Corona třetím nejpopulárnějším pivem v USA. A to hned po britské značce Guinnes a nizozemské značce Heineken. V současnosti však zájem o toto mexické pivo mezi Američany výrazně klesá. Podle agentury za to ovšem může i skutečnost, že Corona je typicky letním alkoholickým nápojem, a proto je jeho obliba závislá i na konkrétní sezoně.

Koronavirus negativně ovlivnil oblíbenost Corony

Na aktuální oblíbenost mexického piva Corona v USA se zaměřila také agentura 5W Public Relations. Ta na základě svého výzkumu realizovaného na vzorku amerických spotřebitelů zjistila, že 38 procent Američanů by si po vypuknutí koronavirové nákazy pivo Corona vůbec nekoupila. Dalších 14 procent Američanů přiznává, že se v současnosti vyhýbají pití Corony na veřejnosti.

Zdroj: Shutterstock.com

Společnosti, která pivo dováží do USA, klesly akcie

Světoznámé mexické pivo Corona doplácí na celosvětové šíření koronavirové nákazy i jinak. Nadnárodní společnosti Constellation Brands, která tuto značku dováží z Mexika do USA, totiž od pondělí 2. března 2020 klesly akcie na newyorské burze o celých osm procent.

„Doufáme, že naši zákazníci chápou, že mezi virem a značkou našeho piva není jakákoliv spojitost,“ uvedl ve svém oficiálním prohlášení americký dovozce piva Corona, společnost Constellation Brands.

Autor:
Publikováno: 4. 3. 2020 13:51 Nahlásit obsah