dm drogerie uvádí novou produktovou řadu Pro Climate neutrální k životnímu prostředí

dm drogerie uvádí novou produktovou řadu Pro Climate neutrální k životnímu prostředí Zdroj: dm drogerie markt

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně jedinečný přístup k výrobě drogistických produktů. Ty jsou neutrální k životnímu prostředí, negativní dopady na něj jsou totiž při jejich výrobě eliminovány. V první fázi bude na český trh postupně uvedeno hned 14 produktů.

Novou řadu nazvala dm drogerie Pro Climate a dočkají se jí privátní značky jako alverde, Denkmit, Jessa, SUNDANCE či Sanft&Sicher. 

Společnost dm drogerie si dala za cíl podpořit vhodné podmínky pro život budoucích generací a věří, že se v této oblasti stane průkopníkem nejen mezi drogeriemi na českém i evropském trhu. Toho chce společnost dosáhnout například právě pomocí zařazení produktů se sníženým dopadem na životní prostředí a také jejich zvýhodněnou prezentací. Nejedná se ale zdaleka o první kroky, již v minulosti se dm uchýlila ke snížení spotřeby plastů a naopak zvýšení podílu recyklovaného materiálu v obalech, zavedení širší nabídky tuhých produktů v papírových krabičkách a zařazení plnicích stanic na ekodrogerii do prodejen.

„O ekologický vývoj produktů usilujeme dlouhodobě. Nyní se nám podařilo po velkém počtu jednotlivých výrobků vytvořit celou produktovou řadu, která je neutrální k životnímu prostředí,“ popisuje Martina Horká, jednatelka společnosti dm. „Nevyhnutelné dopady výroby a likvidace produktů na životní prostředí kompenzujeme v pěti kategoriích: klimatická změna, eutrofizace, okyselování, oxidační smog a narušování ozonové vrstvy. Prostřednictvím projektů obnovy přírodních zdrojů tak přispíváme k vyrovnání ekologické bilance. Tím jsou naše produkty neutrální k životnímu prostředí a přispívají i k jeho ochraně,“ dodává Horká.

Komplexní analýza životního cyklu produktů

Oproti klimaticky neutrálním produktům kompenzujícím pouze emise CO2 kompenzují Pro Climate produkty neutrální k životnímu prostředí dopady hned v pěti oblastech, které vznikají během celého životního cyklu produktu – od získávání suroviny přes výrobu a distribuci produktu až po jeho likvidaci. „Dopad na životní prostředí snižujeme v nejvyšší možné míře již při vývoji produktů optimalizací výrobního procesu. Zohledňujeme i výběr použitých přísad nebo složení obalů,“ vysvětluje vědecký přístup profesor Matthias Finkbeiner z Technické univerzity v Berlíně.

Aby byly kompenzovány nevyhnutelné dopady výroby a likvidace produktů na životní prostředí, vypočítávají se pro každý produkt environmentální náklady. Výslednou částku investuje dm do několika oblastí v Německu, které byly negativně ovlivněny průmyslovou činností nebo těžbou. Kompenzační společnost HeimatERBE tyto oblasti spravuje a revitalizuje, případně co nejlépe zhodnocuje.

Z dlouhodobého hlediska tak vznikají ekologicky cenné biotopy, které pomáhají podporovat biologickou rozmanitost a vyrovnávat se s dopady klimatických změn.

„Pokud se nám podaří přesvědčit zákazníky, aby používali produkty Pro Climate neutrální k životnímu prostředí, budeme moci zahájit kompenzační projekty i v dalších zemích,“ uzavírá téma ambiciózního konceptu Martina Horká.

K tématu Pro Climate se více dozvíte na dm.cz/proclimate.

Autor:
Publikováno: 7. 5. 2021 09:51 Nahlásit obsah