Dvě třetiny Češek se holí alespoň jednou týdně, strojek s žiletkou je jasnou volbou pro 80 % žen
České ženy mají v otázce holení jasno. Nejnovější průzkum společnosti dm drogerie markt ukázal, že 7 z 10 Češek se chloupků zbavuje alespoň jednou týdně, naopak vůbec se neholí pouhých 5 % žen. Velkou motivací k holení je vlastní pocit hygieny a pohodlí, ale i pohled partnera či partnerky. Mezi nejoblíbenější techniky se řadí depilace žiletkou.
Žiletka zůstává favoritem
Regály drogerií v současnosti plní pestrá nabídka produktů k depilaci i epilaci. Přesto se holicí strojky s břity nacházejí ve výbavě celkem 93 % českých žen, pro bezmála 80 % dam je pak holení žiletkou jednoznačnou volbou před ostatními metodami. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt.
Ačkoliv v příčce oblíbenosti patří elektrickému epilátoru druhé místo, používá jej jen necelá třetina žen. Epilace, která chloupek odstraní i s kořínkem, sice ženám zajistí hladkou pokožku na delší dobu, hlavní nevýhodou této metody je však její bolestivost. Mezi další epilační techniky patří například epilace voskem či cukrovou pastou, ty ale ženy volí jen ve 14 % případů. Depilační krém, který je podobně jako holení žiletkou zcela bezbolestný, používá 16 % žen. IPL přístroj na bázi světla, jenž by měl chloupky eliminovat trvale, preferují pouhá 2 % dotázaných.
S věkem roste obliba jednorázových holítek
Nejenže drtivá většina Češek volí holení břity, z průzkumu dále vyplynulo, že velké oblibě se těší holítka jednorázová. „Ačkoliv preference strojků s výměnnými hlavicemi mezi českými ženami obecně mírně převažuje – u žen do 30 let v celých 57 procentech případů – ve věkové skupině od 45 do 60 let jsou holítka na jedno použití stále o něco oblíbenější. Preferuje je 45 procent žen z této skupiny. Jako hlavní důvod uvedlo 60 procent respondentek nižší cenu. Holicí strojky s výměnnou hlavicí dnes již přitom nevyjdou draho, holení je s nimi navíc komfortnější a při pravidelné výměně hlavic nehrozí podráždění pokožky,“ uvádí Martina Horká, jednatelka společnosti dm a vedoucí resortu marketingu a nákupu.
Nejdůležitější je pro ženy hygiena
Jak potvrzuje studie, holení patří k důležitým ženským kosmetickým úpravám. Třetina dotázaných se holí několikrát týdně nebo i častěji. Většinou to jsou ženy mladšího věku. Například alespoň jednou týdně se chloupků zbavuje 91 % žen pod 30 let, zatímco v populaci nad 45 let je to jen 52 %. Starší ženy také výrazně častěji odmítají holení úplně.
U větší části Češek je ale trend hladké pokožky v kurzu, a to hlavně v letních měsících. Téměř dvě třetiny respondentek uvedly, že se v létě holí častěji než v zimě. Většina z nich přitom holení v chladném počasí vynechává proto, že kůže pod hřejivou vrstvou oblečení není tolik vidět.
Není to však pouze móda, co ženy přiměje sáhnout po žiletce. Češky nejčastěji k holení přistupují kvůli vlastnímu komfortu (79 %) a hygieně (78 %). Důležitou motivací je také partner či partnerka (69 %) a pohled okolí (68 %). Tyto důvody však častěji zdůrazňovaly mladší respondentky. Naopak nejméně se ženy holí kvůli pracovnímu prostředí.
Péče po holení je důležitá
Bez ohledu na to, proč a jak ženy chloupky odstraňují, může holení pokožku podráždit. Je totiž zasažena její přirozená kožní bariéra. Proto by ženy měly své kůži věnovat důslednou péči i po holení. V tom skvěle poslouží zklidňující krémy po holení, například s obsahem aloe vera a výtažkem z heřmánku, které pokožku dostatečně hydratují a zklidňují.