Kdo ovlivňuje naše vnímání krásy? Sociální sítě i výrobci oblečení

Spousta žen usiluje o dokonalé tělo i tvář. Pravidelně tak cvičí, dodržují diety a kupují si drahou kosmetiku. Jenže ideál krásy není pevně daný. To, co bylo dokonalé včera, může být zítra klidně pryč. Až budete příště nespokojená se svým tělem, myslete na to, že ideál krásy je uměle vytvořený. Kdo v současnosti formuje naše vnímání krásy nejvíce?
Sociální sítě aneb Máme problém odlišit online a offline svět
Sociální sítě typu Facebook a Instagram nás dokážou ovlivnit nejen politicky, ale formují nás i v oblasti vnímání krásy. Podle výzkumu společnosti Beautycon Media si dokonce 82 procent lidí ve věkové skupině 13 až 34 let myslí, že mezi fyzickou a digitální identitou není žádný rozdíl. Jenže lidé, kteří se na sociálních sítích prezentují jako 100procentně dokonalí, často ve skutečnosti vypadají jinak a bývají obvykle tuctoví.
Média: Jsme formováni tím, co vidíme
Náš mozek do sebe absorbuje stále nové a nové informace. Vědomě i nevědomě vnímáme to, co prožíváme, i to, co kolem sebe vidíme. Není se proto čemu divit, že naše vnímání krásy ovlivňují také média. Ať už jde o televizní pořady, tištěné časopisy nebo online magazíny.
Módní průmysl, který prezentuje oblečení jenom na štíhlých ženách
Není tajemstvím, že módní návrháři upřednostňují hubené dívky, na kterých prý oblečení vypadá mnohem lépe. A následně se díky tomu také dobře prodává. I samotné oděvní společnosti upřednostňují štíhlost. Ať už své kousky oblečení vystavují na e-shopu nebo v tištěném katalogu, hubené modelky často upravují v počítačových programech. Díky tomu vytvářejí nejen „dokonale“ štíhlá těla. Tímto způsobem často vznikají také tvary ženského těla, které by v reálu nemohly nikdy existovat.
Výrobci kosmetiky a hubnoucích přípravků: Cílí na nás své marketingové triky
Nejjednodušší cestou, jak u ženy zvýšit potřebu nákupu určitého výrobku, je dosáhnout toho, aby se začala špatně cítit ve svém těle. Tuto marketingovou taktiku často používají výrobci a prodejci dietních produktů, kosmetických výrobků, potřeb na holení těla nebo pomůcek na cvičení.
Naštěstí se už doba mění a některé firmy přijaly taktiku pozitivního přístupu k ženskému tělu. Přiklánějí se k tomu, že každá žena je jedinečná a krásná svým vlastním způsobem, a to bez ohledu na svou váhu a křivky.