Poznejte triky obchodníků, které vás nutí nakupovat víc oblečení, než byste chtěla

Poznejte triky obchodníků, které vás nutí nakupovat víc oblečení, než byste chtěla Zdroj: Shutterstock.com

Utrácíte víc, než je zdrávo? Možná, že vás k tomu podvědomě nutí triky obchodníků, kvůli kterým se přestáváte ovládat. Pokud se pravidelně vracíte z nákupů ověšená igelitkami a bez peněz, své nákupní chování byste měla začít korigovat. Jestli chcete pro příště ušetřit, poznejte tyto marketingové triky obchodníků, které vás nutí utrácet víc a víc.

Taktika prodejců, která v ženách stupňuje nákupní horečku

Nakupování nového oblečení je jedním z nejoblíbenějších ženských koníčků. Často se nám ale stane, že si jdeme do obchodu jenom pro jeden kousek a vrátíme se s plnými taškami a prázdnou peněženkou. Naši nákupní horečku stupňují i některé marketingové triky obchodníků, které nás vedou k tomu, abychom si nakoupily víc oblečení, než jsme původně plánovaly.

Někdo tuto taktiku prodejců prohlédne a „lákavým“ nabídkám se vyhýbá obloukem. Některé ženy však velmi snadno podlehnou a prodejce je tak lehce lapí do své sítě. Jestli jste si vědoma toho, že vaše peněženka není bezedná a nechcete příště během nakupování tolik utrácet, měla byste znát hlavně tyto marketingové triky.

Zdroj: Shutterstock.com

Výprodejové cenovky coby spouštěč nákupní mánie

Když je na štítku s oblečením červená výprodejová cenovka, působí na ženu stejným způsobem jako červený hadr na býka. Oblečení, které je zdánlivě ve slevě, se velmi snadno prodává. Psychologie červené výprodejové cenovky je velmi podmanivá a žena nemá problém si dané oblečení koupit. Díky nákupu ve slevě má navíc příjemný pocit, že výrazně ušetřila.

Slevový kupón jako dárek k narozeninám: Odolat, nebo nechat být?

Našla jste někdy ve své poštovní schránce slevový poukaz, který vám poslal obchod, ve kterém ráda nakupujete? Ať už jde o slevový kupón k narozeninám či svátku, prodejce vás chce přimět k dalšímu nákupu.

Ve většina případů můžete tuto slevu využít až tehdy, když si nakoupíte zboží nad určitou částku. Tento slevový kupón je zpravidla také časově omezený. Prodejce vás tak láká, abyste u něj nakoupila co nejdřív.

Rušení kolekce oblečení: Taktika, jak přimět k okamžitému nákupu

Možná, že jste se už setkala s tím, že váš oblíbený obchod pravidelně ruší staré kolekce oblečení a nahrazuje je novými. V rámci této taktiky starou kolekci, kterou si nikdo příliš nekupoval, vyprodává „pod cenou“. Svým přístupem tak způsobí nákupní horečku a stará kolekce z tohoto obchodu zmizí už během několika dní.

Zdroj: Shutterstock.com

Zbývá posledních pět kusů!

Na tuto taktiku nenarazíte v kamenných obchodech s oblečením, ale naopak v e-shopech. Jelikož je zdánlivě k dispozici jenom omezený počet konkrétního oblečení, mívají ženy častěji vnitřní nutkání si tento kousek koupit. A v tomto případě je neodradí ani vyšší cena.

Nadstřelená cena za sadu: Jedna část v akci, druhá za původní cenu

Obchodníci s oblečením využívají také další marketingovou taktiku. V rámci výprodeje si chcete koupit například spodní díl plavek za 99 Kč. Vrchní část plavek však už ve výprodeji není a můžete si ji pořídit za neporovnatelně vyšší cenu. Nákup plavek jako celku tak ve výsledku zas tak výhodný není.  

Autor:
Publikováno: 30. 5. 2019 14:00 Nahlásit obsah