Čtyřletá holčička s Downovým syndromem bourá stereotypy: Stala se hvězdou katalogu s hračkami American Girl

K nejoblíbenějšímu katalogům s hračkami patří v USA bezkonkurenčně American Girl. Když si tento katalog prolistujete, zjistíte, že propaguje hlavně 45centimetrové panenky Barbie od firmy Mattel. Hlavní tváří podzimního katalogu se stala čtyřletá Ivy Kimble z Chicaga, která zde zastupovala děti s Downovým syndromem.
Po čem touží americké holčičky? Být hvězdou American Girl
Být hlavní tváří katalogu American Girl je v USA snem snad každé malé americké holčičky. Společnost Mattel ve spolupráci s katalogem American Girl však do této populární reklamní tiskoviny nezařazuje pouze klasické panenky. V katalogu jste tak mohli v minulosti vidět třeba panenky s naslouchadly, vodícím psem nebo inzulínovou stříkačkou. V katalogu American Girl se prezentují bez rozdílu nejen tyto panenky, ale také samotné děti.
Ivy zastupovala děti s Downovým syndromem
A právě čtyřletá Ivy Kimble z Chicaga v podzimním čísle American Girl na sérii fotografií jako modelka zastupovala komunitu dětí s Downovým syndromem. Na jednotlivých snímcích uvidíte malou Ivy s panenkou, která je stejně oblečená jako ona. Ivy i její panenka tak mají shodné červené šaty s tutu sukénkou a třpytivou horní částí.
Všechny děti bez rozdílu
Tato žena se nechala dále slyšet, že je nesmírně ráda za příležitost, kterou její dcera dostala. Podle ní je ale na pomyšlenou, že děti s Downovým syndromem, kteří tvoří nedílnou část naší společnosti, nejsou příliš vidět v tištěných nebo dalších typech médií.
„Je pro nás nesmírně důležité, aby v médiích dostaly prostor všechny děti bez rozdílu. Proto si vážím přístupu, který zaujal American Girl. Do budoucna doufám, že toto dávání prostoru odlišným dětem nebude vědomou snahou, ale půjde o něco zcela přirozeného, nad čím nebudeme příliš přemýšlet,“ přeje si maminka holčičky s Downovým syndromem.