Pětka pro prvňáčka s IVP jako další smutný případ hodnocení na ZŠ: Někteří učitelé ignorují individuální vzdělávací plány, upozorňuje Líný učitel

Pětka pro prvňáčka s IVP jako další smutný případ hodnocení na ZŠ: Někteří učitelé ignorují individuální vzdělávací plány, upozorňuje Líný učitel Zdroj: Shutterstock

Pedagog Robert Čapek, který se snaží reformovat české školství, zveřejnil na své facebookové stránce Líný učitel další smutný případ hodnocení na české ZŠ. Tentokrát zkritizoval skutečnost, že někteří učitelé ignorují individuální vzdělávací plány. Poukázal konkrétně na případ prvňáčka, který dostal pětku, i když má IVP a asistentku.

“Tento chlapec je z dětského domova, má IVP (individuální vzdělávací plán) a asistentku. Je vývojově opožděný, ale dělá obrovské pokroky. IVP je dobře zpracovaný, ale jeho učitelka na něj nehledí ani trochu,” komentoval práci učitelky 1. třídy nejmenované české základní školy Robert Čapek.

Tento pedagog sdílel na svých facebookových stránkách Líný učitel konkrétně jednu stránku prvňáčkovy písanky, kde se to jenom hemžilo červeným písmem. Kromě hodnocení za pět paní učitelka žáku 1. třídy otiskla do sešitu razítko s nápisem “Na to se nedá dívat”.

Zdroj: Shutterstock Podle Roberta Čapka si zmíněná žena nezaslouží být nazývána “učitelkou”. Tento pedagog tvrdí, že učitelka je spíš dráb, který tlačí na všechny děti tím nejhorším možným způsobem.

“Podívejte se na její hodnocení, na to její idiotské razítko, které si pořídila, aby si neupsala ruku. Pětka?! Razítko "Na to se nedá dívat"?! Nedá se dívat leda tak na tu její mizernou pedagogickou práci,” napsal rozhořčeně na Facebook Robert Čapek.

A jak se celá situace vyvíjí dále? Podle Roberta Čapka pěstouni s přístupem učitelky bojují a mají na pomoc OSPOD i další organizace.

“Ale jak to, že musí zasahovat proti učitelce v první třídě? Jak to, že ona neví nejlépe, jak s takovým žákem pracovat? Ještě připomínám, že ona "učitelka" vytváří všem žákům ve své třídě podobné peklíčko na zemi,” doplnil dále Robert Čapek.

Zdroj: Shutterstock Tento příspěvek Líného učitele komentovala spousta lidí zejména z řad rodičů, ale i učitelů. Obecně se shodli, že pokud učitelka nerespektuje IVP, je to hodně špatně. Lidé také dodávali, že použití razítka s negativním komentářem je velmi nevhodné a dotyčná učitelka by se nad sebou měla opravdu zamyslet. Co v komentářích například zaznělo?

  • Pokud učitelka nerespektuje IVP, tak je něco hodně, hodně špatně! Druhá věc je to razítko. U prvňáčka s takovými problémy je to velmi nevhodné a paní učitelka by se měla nad sebou zamyslet.
  • Chybou učitelky je naprosto nezvládnutá zpětná vazba poskytnutá dítěti. Toto je humus a ani inkludované dítě si nezaslouží takovéto zacházení. Že by mu bylo lépe v menší třídě s individuálním přístupem, je jasné... Stejně jako všem ostatním dětem.

  • Teda to razítko… Tohle opravdu nepochopím. Sama jsem v 6. třídě dávala razítka a koupila jsem jen smajlíky. Ale razítko "Na to se nedá dívat" a ještě u malých dětí?
  • Ta razítka se běžně prodávají v obchodech, kde školy nakupují učebnice a další potřeby - a teď se podržte - v sekci "Motivační razítka". Náš syn v 1. třídě dostal razítko "Škrábeš jako kocour". Zhnusilo mu to psaní nejspíš navždy, i když jsme ze školy odešli.
  • Jedna věc je kritizovat učitele, druhá a více podstatná, co to dělá s psychikou samotných děti. Jak asi vnímají a berou chování takových dospělých? A co se uvnitř nich odehrává?

Zdroj: Líný učitel | Facebook.com

Autor:
Publikováno: 4. 2. 2022 09:41 Nahlásit obsah